AcasăNewsCum sa va feriti de tepele de Black Friday

Cum sa va feriti de tepele de Black Friday

Cumparatorii care achizitioneaza diverse obiecte in perioada de reduceri Black Friday pot reclama eventualele nereguli la Protectia Consumatorilor. Daca un bun cumparat in aceasta perioada nu le satisface asteptarile, il  pot returna comerciantului si pot obtine contravaloarea sau un alt produs.

Produsele necorespunzatoare cumparate in perioada Black Friday pot fi returnate in zece zile

Perioada de mari reduceri la electronice, electrocasnice si alte marfuri, inceputa saptamana trecuta si continuata in wekendul urmator, le poate aduce amatorilor de chilipiruri nu doar preturi mici, ci si mari dezamagiri, in cazul cumpararii unui produs necorespunzator. Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons va reaminteste ca aveti drepturi care trebuie respectate de comercianti.

Returnarea produselor

Este bine sa stiti ce drepturi aveti si in cazul in care ati cumparat un obiect printr-un magazin online, iar la livrare ati constatat ca nu este produsul dorit. Aveti dreptul sa va razganditi in termen de zece zile lucratoare din momentul livrarii si sa va primti banii inapoi, fara explicatii si fara penalizari. Singurele costuri pe care trebuie sa le suportati sunt cele cu returnarea produsului. Returnarea produsului in zece zile nu se aplica la cumpararea de: ziare, inregistrari audio, video sau programe informatice (daca acestea au fost  desigilate), produse care se pot degrada rapid (anumite alimente), produse personalizate, pachete turistice, cumparaturi facute pe o platforma de licitatii online, servicii financiare pentru care se aplica reguli specifice, pariuri si participarea la loterie.

Obligatiile comerciantului

Inainte de a cumpara ceva, comerciantul este obligat sa va dea informatii complete despre: compania sa si datele de contact, caracteristicile produsului, pret, inclusiv toate taxele si comisioanele, metode de plata. De asemenea, trebuie sa precizeze si costurile livrarii, dreptul de a denunta unilateral contractul si data aproximativa a livrarii. Atunci cand faceti cumparaturi online, perioada de livrare nu poate fi mai lunga de 30 de zile.

Riscuri la cumparaturi online

Printre cele mai des intalnite inselatorii se numara site-urile false. Un website bine realizat nu reprezinta automat un indiciu ca respectiva companie respecta legea. Nu cumparati de pe un site care nu va ofera in mod clar datele de contact si informatii despre identitatea companiei. Asigurati-va ca magazinul online are o sectiune de politica de confidentialitate. Retineti! Atunci cand cumparati prin internet, aveti aceleasi drepturi privind garantia, ca si atunci cand faceti cumparaturi dintr-un magazin obisnuit.

Reparare sau inlocuire

Puteti beneficia de repararea sau inlocuirea produsului, la alegere. Toate costurile legate de reparatie sau inlocuire sunt suportate de catre vanzator. Important! Asigurati-va mereu ca etichetele si sigiliile aplicate de fabricant raman intacte. Vanzatorul poate refuza sa ia masurile reparatorii pentru produsele desigilate. Aveti dreptul la o reducere corespunzatoare a pretului sau puteti chiar renunta la produs, in cazul in care:

– nu beneficiati de repararea sau inlocuirea lui;

– vanzatorul nu a reusit sa remedieze defectul intr-un timp rezonabil;

– remedierea defectului este in dezavantajul vostru.

Masuri suplimentare de siguranta

Dupa cumpararea unui produs este bine sa aveti in vedere urmatoarele:

– pastrati intotdeauna bonul fiscal sau factura, deoarece acestea dovedesc data si locul achizitionarii produsului;

– pastrati si copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant, originalele se pot pierde;

– verificati daca durata reparatiei este trecuta in garantie.

Daca vreti sa faceti o sesizare, sunati la 021 9551 sau trimiteti un mail pe reclamaii@protectia-consumatorilor.ro.

author avatar
Arpad Dobre
793 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger