Cauta

Cum reclami incalcarea drepturilor tale de consumator

Daca ai cumparat un produs sau un serviciu si constati ca ai fost inselat, iti poti revendica drepturile de consumator prin formularea unei reclamatii insotite de documente justificative.

Organizatiile guvernamentale sau neguvernamentale preiau si rezolva reclamatiile din partea consumatorilor

Comisia Europeana recomanda adresarea unei reclamatii in scris catre comerciantul incriminat, iar daca acesta nu remediaza problema, plangerea poate fi inaintata cu mai multi sorti de izbanda catre organizatiile si asociatiile de profil.

Pasul 1

Autoritatile europene au  lansat o campanie pentru constientizarea si promovarea drepturilor consumatorilor, informatii detaliate fiind postate pe site-ul www.consumatoeuropean.ro. Potrivit AvocatNet, daca te afli intr-o situatie in care ti-au fost incalcate drepturile de consumator, scrie o reclamatie in care sa prezinti pe scurt ce s-a intamplat, cand, unde. Este bine sa descrii totul clar, concis, fara detalii inutile.

Pasul 2

Trebuie sa adresezi plangerea ta catre vanzator sau catre departamentul de relatii cu clientii al comerciantului, mentionand solicitarile tale si un termen maxim pentru raspuns, de 15 sau 30 de zile. Descrie clar ceea ce pretinzi: scuze, despagubiri, repararea produsului, inlocuirea acestuia, restituirea contravalorii, etc. La cerere ataseaza copii ale tuturor documentelor relevante: bonuri si chitante fiscale, factura, contract,  certificat de garantie, instructiuni de folosire etc.  Nu uita sa ceri numar de inregistrare pentru reclamatie.

Pasul 3

Daca raspunsul nu te multumeste, adreseaza-te unei asociatii pentru consumatori, Centrului European al Consumatorilor Romania, daca problema ta priveste un comerciant dintr-un alt stat membru, sau autoritatilor cu atributii in domeniu.

Organizatii pentru protectia consumatorilor

In Romania poti adresa  reclamatii urmatoarelor institutii sau organizatii pentru protectia consumatorilor:

–         Centrul European al Consumatorilor Romania: http://www.eccromania.ro, telefon: 021.315.71.49, e-mail: office@eccromania.ro;

–         Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), autoritatea nationala cu atributii si responsabilitati in domeniul protectiei consumatorilor  la nivel guvernamental:  www.anpc.gov.ro , telefon: 0800.080.999, e-mail: office@anpc.ro;

–         Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor  (ANPCPPS Romania): http://www.protecţia-consumatorilor.ro, telefon: 021.319.32.66, e-mail: office@protectia-consumatorilor.ro;

–         Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania: www.apc-românia.ro, telefon / fax: 021.311.02.43, e-mail: office@apc-romania.ro.

Ultimele stiri

  • Avertisment de la CNAS: „Atenție la înșelătorii! Casele de asigurări de sănătate nu solicită asiguraților informații despre conturi bancare”
  • „Școala românească nu are o direcție clară în fața consumului de droguri. Este grav” – Concluziile Conferinței Webdidactica, organizată de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României
  • COD GALBEN de ploi, vijelii și grindină. Atenționarea meteo vizează 16 județe – HARTĂ/Cum va fi vremea în București
  •  Admiterea la liceu 2025. A fost publicată ierarhia absolvenților de clasa a VIII-a/Ce urmează pentru elevi
  • Dacian Cioloș, refuzat de un taximetrist la Aeroportul Otopeni/Ce a pățit șoferul de taxi – FOTO
  • Ce spune Grindeanu despre relaţia cu Bolojan: „Eu cred că oamenii nu se aşteaptă să fim prieteni” – VIDEO
  • Ce presupune reforma pensiilor speciale și la cât ar putea crește vârsta de pensionare. Ministrul Muncii: „Magistrații știu foarte bine la ce mă refer”
  • Dezvăluiri de culise în privința măsurilor fiscale. Grindeanu: Pîslaru a mers la Bruxelles și a venit de acolo cu un to-do list – VIDEO
  • Comunicat de presă KABE BOYS SRL
  • Comunicat de presă Ravlux Proiect SRL
  • Exit mobile version