Cauta

Cum pregatesc comerciantii perioada de Black Friday

Cum pregatesc comerciantii perioada de Black Friday - Ziarul National

In plina criza internationala, comerciantii se vad nevoiti sa opteze pentru o alta abordare a perioadei de Black Friday fata de anii trecuti. Nu doar pentru ca cetatenii sunt mai circumspecti in ce priveste achizitia produselor, ci si pentru faptul ca bugetul celor din urma este simtitor mai afectat decat in anii precedenti.

Ce strategii aplica producatorii in vederea promovarii produselor de Black Friday?

Produsele noi, moderne, aparute pe piata electrocasnicelor au nevoie de o promovare inedita, astfel incat producatorii apeleaza la platforme specializate in review-uri, care le ofera sustinere si, mai ales, transparenta fata de clienti. Si cum poti patrunde mai bine in zona de confort a celui care cumpara, decat atunci cand ii oferi un pret corect raportat la calitatea produsului, implicit asistenta si informatiile necesare.

Raportandu-ne strict la perioada de Black Friday, negustorii acceseaza strategii de tot felul. De retinut ca unele dintre ele nu sunt tocmai ortodoxe, implicand bine-cunoscutele mariri de preturi pre-sezon si diminuarea lor cu doar cateva zile inainte de ziua reducerilor. Practic, pretul ramane acelasi, iar clientii sunt indusi in eroare. In astfel de cazuri, cumparatorii sunt indemnati sa studieze piata produselor vizate pentru achizitionare cu macar o luna inainte de Black Friday, pentru a fi in tema cu valoarea de piata a acestora, evitand astfel micile “capcane” plasate de comercianti.

Lucrul imbucurator este ca aceste trucuri ale celor care vand nu depasesc procentul de 3% din totalul produselor si vizeaza doar anumite produse. Fie pe unele dintr-o gama noua, recent expusa la vanzare, fie pe altele dintr-o gama extrem de scumpa. Altfel, celelalte produse primesc pachete promotionale pentru atragerea si satisfacerea nevoilor cumparatorilor.

Chiar daca inca exista piata de desfacere si in magazinele firmelor mari, e preferat tot mai mult spatiul online atat pentru vanzare cat si pentru cumparare. Atat cei care vand, cat si cei care cumpara gasesc mult mai util sa tranzactioneze astfel.

Care sunt strategiile cumparatorilor de abordare a achizitiilor de Black Friday?

Nu putini sunt aceia care au inteles ca un studiu de caz amanuntit in ceea ce priveste o achizitie de orice fel poate aduce beneficii substantiale in mai multe feluri. Daca odinioara, oricine cumpara orice, fara a avea o baza solida a cunoasterii caracteristicilor generale ale produselor cumparate, in prezent putem vorbi de o generatie de cumparatori care abordeaza corespunzator o astfel de actiune.

Intai de toate ne orientam spre companiile foarte cunoscute, care asigura transparenta totala promovarii produselor si care, ofera, reduceri substantiale in perioada mentionata. Evitam din principiu site-urile si firmele care nu prezinta credibilitate si care nu ofera informatii suficiente despre articolele expuse. 

O alta caracteristica importanta a strategiei de abordare a achizitiilor este studiul pietei cu cel putin o luna inainte de Black Friday. De exemplu, in cazul optarii pentru cumpararea unei saltele de pat moderne sau a unui frigider din clasa A+++, avem datoria de a verifica pretul afisat atat in afara perioadei de reducere, cat si in timpul ei. Si asta nu e tot. Recenziile cumparatorilor care deja utilizeaza un astfel de articol ne sunt la indemana si putem profita de sfaturile pe care multi dintre ei le dezvolta in comentarii elaborate.

Compararea preturilor produselor, inclusiv a proprietatilor acestora este o alta “arma” cu care cumparatorul iese pe “campul de lupta” al cumparaturilor online. Raportand nevoile noastre la preturile existente, ne putem planifica bugetul in care ar trebui sa ne incadram pentru a satisface cat mai mult din necesitati. Un electrocasnic aflat in portofoliul unei firme, poate fi regasit mult mai ieftin in baza de date a altei companii, in ciuda faptului ca pot avea aceleasi caracteristici definitorii. Cum e posibil asa ceva? Simplu. Fiecare comerciant e liber sa-si expuna pe piata strategia proprie. Astfel, unele firme pot aplica reduceri foarte mari anumitor produse, ridicand in schimb pretul altora. De aceea, ne-ar putea mira o diferenta de pret intre doua produse de acelasi fel, atunci cand nu cunoastem mecanismele comerciantilor.

Ultimele stiri

  • Cele mai frumoase filme de Crăciun din toate timpurile. Recomandări pentru Sărbători!
  • O mare capitală din Europa oferă turiștilor mâncare gratuită, dar şi alte beneficii. Gazdele nu cer decât gesturi mărunte, prietenoase cu mediul
  • Fostul șef Romsilva, care s-a pensionat, obligat de Instanţă să dea o mică avere înapoi. Bonusul de “Adio!”, încasat necuvenit!
  • Domnule General, Aviația vă dă onorul!
  • Europa vrea să se înarmeze până-n dinţi, de frica lui Putin. Ministrul polonez al Apărării: “Trebuie să creăm o bancă pentru bombe”
  • Un milion de români trebuie să supraviețuiască doar cu 1.281 de lei pe lună, pensia minimă garantată. Cum au ajuns în această situaţie
  • Trendul din 2026 în piaţa imobiliară. Specialiştii au aflat ce vor alege românii între chirie şi rata pentru un credit ipotecar
  • ALARMĂ la Spitalul pentru Copii “Sf. Maria” din Iași! Apă contaminată, după ce a fost descoperită o bacterie în valori peste pragul de referință admis
  • Horoscop – sâmbătă, 13 decembrie. O zi cu clarificări emoționale, stabilitate financiară, creativitate și recunoaștere profesională
  • Epidemie de super-gripă, „fără precedent” de la pandemia COVID-19, în Regatul Unit, înaintea unei greve a medicilor rezidenţi
  • Exit mobile version