In plina criza internationala, comerciantii se vad nevoiti sa opteze pentru o alta abordare a perioadei de Black Friday fata de anii trecuti. Nu doar pentru ca cetatenii sunt mai circumspecti in ce priveste achizitia produselor, ci si pentru faptul ca bugetul celor din urma este simtitor mai afectat decat in anii precedenti.
Ce strategii aplica producatorii in vederea promovarii produselor de Black Friday?
Produsele noi, moderne, aparute pe piata electrocasnicelor au nevoie de o promovare inedita, astfel incat producatorii apeleaza la platforme specializate in review-uri, care le ofera sustinere si, mai ales, transparenta fata de clienti. Si cum poti patrunde mai bine in zona de confort a celui care cumpara, decat atunci cand ii oferi un pret corect raportat la calitatea produsului, implicit asistenta si informatiile necesare.
Raportandu-ne strict la perioada de Black Friday, negustorii acceseaza strategii de tot felul. De retinut ca unele dintre ele nu sunt tocmai ortodoxe, implicand bine-cunoscutele mariri de preturi pre-sezon si diminuarea lor cu doar cateva zile inainte de ziua reducerilor. Practic, pretul ramane acelasi, iar clientii sunt indusi in eroare. In astfel de cazuri, cumparatorii sunt indemnati sa studieze piata produselor vizate pentru achizitionare cu macar o luna inainte de Black Friday, pentru a fi in tema cu valoarea de piata a acestora, evitand astfel micile “capcane” plasate de comercianti.
Lucrul imbucurator este ca aceste trucuri ale celor care vand nu depasesc procentul de 3% din totalul produselor si vizeaza doar anumite produse. Fie pe unele dintr-o gama noua, recent expusa la vanzare, fie pe altele dintr-o gama extrem de scumpa. Altfel, celelalte produse primesc pachete promotionale pentru atragerea si satisfacerea nevoilor cumparatorilor.
Chiar daca inca exista piata de desfacere si in magazinele firmelor mari, e preferat tot mai mult spatiul online atat pentru vanzare cat si pentru cumparare. Atat cei care vand, cat si cei care cumpara gasesc mult mai util sa tranzactioneze astfel.
Care sunt strategiile cumparatorilor de abordare a achizitiilor de Black Friday?
Nu putini sunt aceia care au inteles ca un studiu de caz amanuntit in ceea ce priveste o achizitie de orice fel poate aduce beneficii substantiale in mai multe feluri. Daca odinioara, oricine cumpara orice, fara a avea o baza solida a cunoasterii caracteristicilor generale ale produselor cumparate, in prezent putem vorbi de o generatie de cumparatori care abordeaza corespunzator o astfel de actiune.
Intai de toate ne orientam spre companiile foarte cunoscute, care asigura transparenta totala promovarii produselor si care, ofera, reduceri substantiale in perioada mentionata. Evitam din principiu site-urile si firmele care nu prezinta credibilitate si care nu ofera informatii suficiente despre articolele expuse.
O alta caracteristica importanta a strategiei de abordare a achizitiilor este studiul pietei cu cel putin o luna inainte de Black Friday. De exemplu, in cazul optarii pentru cumpararea unei saltele de pat moderne sau a unui frigider din clasa A+++, avem datoria de a verifica pretul afisat atat in afara perioadei de reducere, cat si in timpul ei. Si asta nu e tot. Recenziile cumparatorilor care deja utilizeaza un astfel de articol ne sunt la indemana si putem profita de sfaturile pe care multi dintre ei le dezvolta in comentarii elaborate.
Compararea preturilor produselor, inclusiv a proprietatilor acestora este o alta “arma” cu care cumparatorul iese pe “campul de lupta” al cumparaturilor online. Raportand nevoile noastre la preturile existente, ne putem planifica bugetul in care ar trebui sa ne incadram pentru a satisface cat mai mult din necesitati. Un electrocasnic aflat in portofoliul unei firme, poate fi regasit mult mai ieftin in baza de date a altei companii, in ciuda faptului ca pot avea aceleasi caracteristici definitorii. Cum e posibil asa ceva? Simplu. Fiecare comerciant e liber sa-si expuna pe piata strategia proprie. Astfel, unele firme pot aplica reduceri foarte mari anumitor produse, ridicand in schimb pretul altora. De aceea, ne-ar putea mira o diferenta de pret intre doua produse de acelasi fel, atunci cand nu cunoastem mecanismele comerciantilor.
Aaaa… articol de promovare mascata a unui anumit site, da?
In rest toata lumea stie cum se pregatesc magazinele pentru BF, ce strategie au: cu 2 luni inainte scumpesc masiv produsele din portofoliu, asa incit de BF sa vinda tot la preturile de azi.