AcasăNewsCum obtin absolventii ajutor de somaj

Cum obtin absolventii ajutor de somaj

Tinerii someri trebuie sa caute in mod activ un loc de munca

Tinerii absolventi de scoli speciale, liceu sau studii superioare au dreptul la ajutor de somaj, daca solicita acest lucru in termen de maximum 60 de zile de la absolvire.

Tinerii someri trebuie sa caute in mod activ un loc de munca

Absolventii pot beneficia de indemnizatia de somaj daca:

–      in termen de 60 de zile de la absolvire s-au inregistrat la agentia pentru ocuparea fortei de munca din raza de domiciliu sau resedinta. Data absolvirii este data de intai a lunii urmatoare celei inscrise pe diploma sau, dupa caz, pe certificatul de studii eliberat de catre institutia de invatamant;

–      nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale;

–      nu urmeaza o forma de invatamant la data solicitarii somajului;

–      nu realizeaza venituri sau obtin sume lunare mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta in vigoare (ISR = 500 de lei).

Indemnizatia de somaj pentru absolventi se acorda la cerere, pe o perioada de sase luni, fiind o suma fixa lunara. Indemnizatia se acorda de la data:

–      expirarii perioadei de 60 de zile de la absolvire, in care nu au reusit sa-si gaseasca un loc de munca;

–      absolvirii scolilor speciale pentru persoane cu handicap;

–      cuantumul reprezinta 50% din valoarea indicatorului social de referinta in vigoare (ISR = 500 de lei);

–      se acorda o singura data, pentru fiecare forma de invatamant absolvita.

Obligatii

Absolventii care beneficiaza de indemnizatie de somaj au urmatoarele obligatii:

–      sa se prezinte lunar, pe baza programarii sau ori de cate ori sunt solicitati, la agentia la care sunt inregistrati, pentru a primi sprijin in vederea incadrarii in munca;

–      sa comunice agentiei in termen de trei zile orice modificare a conditiilor care au condus la acordarea drepturilor;

–      sa participe la serviciile pentru stimularea ocuparii si de formare profesionala oferite de agentie;

–      sa caute activ un loc de munca;

–      sa instiinteze in scris agentia de aparitia starii de incapacitate temporara de munca si numele medicului curant si unitatea in care functioneaza acesta, in termen de 24 de ore de la data acordarii concediului medical.

Documente necesare

Persoana aflata in cautarea unui loc de munca va trebui sa depuna o cerere la agentia pentru ocuparea fortei de munca din raza de domiciliu sau resedinta, impreuna cu urmatoarele documente:

–      actul de identitate – original;

–      actul de absolvire a formei de invatamant respective (original si copie);

–      adeverinta medicala, din care sa rezulte ca solicitantul este apt de munca sau ca are eventuale restrictii medicale;

–      acte eliberate de organele financiare teritoriale din care sa rezulte ca solicitantul nu realizeaza venituri sau acestea sunt mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta.

author avatar
Arpad Dobre
307 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger