AcasăNewsCum isi modernizeaza nemtii caile ferate

Cum isi modernizeaza nemtii caile ferate

Cu bani, mai precis Guvernul de la Berlin va pompa  in urmatorul deceniu aproximativ 50 de miliarde de euro (57 de miliarde de dolari) pentru modernizarea retelei feroviare nationale.

De ce Deutsche Bahn nu seamana cu CFR ul nostru

Operatorul de stat Deutsche Bahn are un deficit de 1,2 miliarde de euro pe an in costurile legate de mentinerea retelei de cai ferate iar Ministerul de Finante vrea sa majoreze fondurile de mentenanta la 4,6 miliarde de euro incepand din 2020, de la 3,5 miliarde de euro in prezent. De asemenea, compania se confrunta cu presiuni din partea calatorilor pentru a-si imbunatati serviciile si a reduce intarzierile trenurilor. Fiecare al patrulea tren pe distante lungi a intarziat in 2018, ceea ce a costat compania sume importante, deoarece din ce in ce mai multi pasageri au profitat de legislatia care le permite sa ceara compensatii pentru intarzieri. Pasagerii pot solicita compensatii echivalentul a 25% din costul biletului de tren daca intarzierea depaseste o ora, iar in cazul in care depaseste doua ore, pot primi jumatate din costul biletului. Nivelul compensatiilor a urcat de la 34,6 milioane de euro in 2017 la 53,6 milioane de euro, in 2018. Nivelul mediu al platilor, in 2018, s-a situat la 20 de euro, cu un euro mai mult decat in 2017. De asemenea, a crescut numarul plangerilor, respectiv 2,7 milioane in 2018, cu o treime mai multe decat in anul precedent. Profitul net al companiei a scazut cu o treime anul trecut, la 540 de milioane de euro.

author avatar
Andrei Coman
160 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger