AcasăNewsCum funcționează noua metodă de înşelăciune, denumită "Coletul". Feriţi-vă de aceste mesaje!

Cum funcționează noua metodă de înşelăciune, denumită „Coletul”. Feriţi-vă de aceste mesaje!

Poliţiştii atrag atenţia asupra faptului că o nouă metodă de înşelăciune ia amploare. Aceasta se numeşte „Coletul”.

Constă în trimiterea, către destinatari, a unor colete cu „cumpărături”.

Cum sunt păcăliţi oamenii?

Cei care le primesc trebuie să plătească pentru ele două-trei sute de lei, însă obiectele din interior valorează mult mai puţin. Poliţia recomandă celor care primesc colete nesolicitate să nu plătească pentru ele.

„Una dintre metodele de înşelăciune folosite de infractori constă în primirea şi achitarea de către diferite persoane de bună credinţă a unor colete, care nu au fost comandate în realitate, de acestea.

Oamenilor le sunt solicitate pentru ridicarea acestor coletele, primite prin servicii de curierat, sume relativ mici, iar cei mai mulţi le acceptă crezând că au fost comandate de un alt membru al familiei.

Bunurile pe care le conţin însă, aceste colete au în realitate o valoare mult mică faţă de banii plătiţi pentru ridicarea lor, de exemplu o persoană plăteşte sume cuprinse între 200-300 de lei şi primeşte un produs care valorează mult mai puţin”, conform Poliţiei.

Atenţie la banii de concediu!

Hackerii au devenit atât de iscusiți, încât au început să fure conturile hotelurilor și să trimită mesaje false din partea lor, pentru a-i convinge pe clienți să le dea datele cardului sau chiar bani.

„Momentul în care ne rezervăm vacanța în mediul online, dar și posibilitatea ca un cont al unei astfel de unități de cazare să fi fost compromis printr-un atac de tip fishing și ulterior atacatorii, folosindu-se de acel cont, să scrie utilizatorilor care au făcut deja o rezervare că este nevoie să facă o plată.

Plata este minimală, da, poate doar un avans important pentru ei, să colecteze datele de card și de aceea ne vor transmite de cele mai multe ori un link în acel mesaj, așa cum avem și în acest exemplu. Este un mesaj primit de la o victimă, da, care din păcate, a pierdut bani astfel și asta zice, pare un mesaj real, de la hotelul respectiv. Uite, intră pe acest link. Este unul dintre scenarii. Sigur că da.

Două elemente aș sublinia din acest mesaj: în primul rând urgența, este nevoie să-ți validezi sau să oferi o anumită plată, altfel nu vei mai beneficia de rezervare. Și totodată, acel link despre care vorbeam, pe care, desigur, trebuie să-l verificăm înainte de a-l accesa.

Dar trebuie să știm, totodată, că aceasta nu este o practică în cazul acestor platforme de rezervare online, pentru că tu ai un card anexat de cele mai multe ori contului tău, se vor lua automat bani de pe card sau vei plăti un avans, ori vei plăti chiar la unitatea de cazare.

Sub nicio formă nu vei primi un link într-un astfel de mesaj de la proprietari”, a explicat Mihai Rotariu, Directoratul Național de Securitate Cibernetică, pentru Pro TV.

author avatar
Andrei Ștefan