AcasăNewsCum a ajuns fieful TAROM imbacsit de curse low-cost

Cum a ajuns fieful TAROM imbacsit de curse low-cost

Dupa zece ani consecutivi de pierderi uriase, proasta administratie si nepotismul sunt pe cale sa stearga Tarom de pe harta companiilor aeriene. In plus, vanzarea intentionata a rutelor companiei de stat se pare ca au adus averi responsabilior care au facut posibila aceast miracol care a avantajat instantaneu companiile low cost.

Aeroportul Otopeni a devenit neîncăpător pentru milioanele de pasageri câştigate de companiile ieftine

Grosso modo, compania nationala nu a avut niciodata un plan concret de salvare si de conectare la marile retele europene, pentru ca fost o vaca buna de muls pentru toate guvernele. Si nu numai. Nu se vorbeste mai deloc despre hotii care au anulat trasee cu potential care „au facut loc” concurentei. Acesti nemernici, ale caror nume par protejate de mai marii zilei de ieri si de azi s-au invartit de bani buni. Caci sigur nu au facut-o pe gratis. Apropo de anularea unor destinatii exista doua exemple ating absurdul. Una ar fi aceea ca Tarom a anuntat ca renunta la cateva curse spre si din Italia, in conditiile in care acolo lucreaza mai bine de 2 milioane de romani, deci gestionarea curselor ar fi fost posibila bazandu-se numai pe clientii romani. O alta initiativa antieconomica este aceea de a lansa curse TAROM spre America. Miscarea este sinucigasa, tinan cont de faptul ca un drum peste Ocean nu ar putea costa sub 700 de euro.

Rutele bănoase<br >pierdute mai mult<br >forţat duc Taromul în<br >cap

In acest timp, compania Norvegian ofera drumuri low cost in State, din Dublin, spre exemplu, cu 200 de euro. La care se mai adauga costul unei curse Bucuresti-Dublin, de aproximativ 90 de euro. In total, sub jumatate din pretul minim pe care l-ar putea pune Tarom. Planul e simplu: dau drumul la curse, constata ineficienta economica, se retrag destinatiile, si locul este luat de alta companie. Tarom ramane cu pierderile, si cineva se imboateste peste noapte… Si nimeni din Tarom  nu vrea sa priceapa ca aceasta companie evolueza pe o piata de o concurenta extrema, unde sunt permise toate loviturile, mai ales cumpararea unor factori de decizie care sa tina Tarom departe de eficienta. Situatia se va agrava atata vreme cat zona politica de la noi va privi compania nationala aeriana ca un sac fara fund numai bun pentru sinecurile unora fata de care au „obligatii”. Hotia si indiferenta vor omori Tarom.

Nici de vandut nu mai e buna

Fostul director Tarom, Nicolae Demetriade, a afirmat ca in 2013, Victor Ponta, pe atunci prim ministru, a incercat sa vanda compania in Qatar, Emiratele Arabe Unite si Turcia, in 2013, dar nu a gasit niciun cumparator.  ”Nu prezinta intres pentru cineva sa preia o companie cu 500 de milioane de dolari pierdere. Oricine vrea sa-si faca o companie in Romania in trei luni o face, o ia de la zero, fara bataie de cap”, a spus Demetriade. Dupa ce ani de zile Tarom nu si-a gasit directia, gigantii low cost au acaparat pe rand aeroporturi si curse, ajungand in prezent la un adevarat monopol.

author avatar
Bogdan Borcea
611 afisari

1 COMENTARIU

  1. Oferim urgent lucru numai acasa indata: cautam persoane capabile sa obtina chiar din prima luna rezultatele pe baza carora sa castige 1500 RON (lei noi) lunar. Oferim contract de comision care va garanteaza plata rezultatelor. Ne gasiti la adresa de email newopportunity801@gmail.com

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger