Criza pandemiei de coronavirus îi forțează pe comercianții de aur din Dubai să-și închidă magazinele pentru a supraviețui după ridicarea restricțiilor.
Reducerea afacerilor va fi o prioritate pentru marii retaileri, în timp ce jucătorii mai mici riscă să fie excluși de pe piață. Deja se pot observa schimbări în zonele Meena Bazaar și Deira Gold Souq, unde se găsesc cele mai multe magazine. “Bijutierii sunt nevoiți să-și revizuiască cu siguranță modelul de afaceri și structura costurilor existente pentru a se adapta cu noua normă post-COVID-19”, a declarat pentru gulfnews Karim Merchant, CEO al grupului Pure Gold Jewelers. În ultimii patru ani, comercianții de aur au făcut eforturi pentru a-și extinde rețelele de magazine în cartierele emergente din Dubai, mai ales în apropierea supermarketurilor. “Va dura ceva pentru ca retailerii să se adapteze la noile realități ale pieței. Costurile de închiriere din industria bijuteriilor din Emiratele Arabe Unite sunt printre cele mai ridicate din lume. Proprietarii ar trebui să ia în considerare acest lucru. Un alt factor sunt investițiile uriașe în pregătirea unui showroom și trebuie să se țină seama de costurile respective”, spune Anil Dhanak, directorul general al Bijuteriilor Kanz. Conform Pure Gold’s Merchant, există alte opțiuni decât închiderile magazinelor pentru a economisi bani în numerar. O modalitate ar putea fi o gestionare a stocurilor mai eficientă, după modelul „just in time”, folosit pentru prima oară de producătorii japonezi în anii ’80 și replicat în alte industrii. Ceea ce înseamnă că un retailer va avea în orice moment doar un nivel minim de marfă de stoc, o procedură care eliberează eficient numerar. Rămâne de văzut dacă vânzătorii de bijuterii din Emiratele Unite vor avea timp și flexibilitate pentru a face astfel de schimbări treptate.