Iată că nu numai proviziile şi hârtia igienică sunt la mare căutare, ci şi o carte. E drept că e celebră şi are un titlu destul de sugestiv: “Ciuma” lui Albert Camus a înregistrat vânzări spectaculoase de când epidemia de coronavirus s-a răspândit în toată lumea.
În Franţa, romanul “cult” s-a vândut în 4000 de exemplare în ianuarie, cu un vârf de 1700 în ultima săptămână. O lună mai târziu, vânzările au continuat în acelaşi ritm, în mod spectaculos, cu peste 800 de exemplare într-o săptămână, Edistat, site-ul care se ocupă de estimările de vânzare de carte în Hexagon. Dar nu numai francezii îl redescoperă pe Camus, în Italia vânzările s-au triplat în februarie – „Ciuma” se află în topul marilor platforme de comerţ online amazon şi ibs.it. De pe urma epidemiei Covid-19 mai beneficiază „Contagion”, filmul lui Steven Sodebergh, care imaginează o pandemie devastatoare, clasându-se pe locul 9 pe iTunes, la nouă ani după premieră. De asemenea, jocul video Plague Inc , în care jucătorul trebuie să creeze un virus și să îl răspândească în întreaga lume, are o nouă tinerețe: numărul utilizatorilor a crescut cu peste 256% în ianuarie, conform Steamcharts. Totodată, ocupă primul loc în clasamentul jocurilor plătite din App Store. Albert Camus (1913-1960) a publicat “Ciuma” (La Peste) în 1947. În octombrie 1957, scriitorul primea Premiul Nobel pentru Literatură.