AcasăNewsCovid-19 a pus pe butuci industria de lux. Diamante de miliarde de...

Covid-19 a pus pe butuci industria de lux. Diamante de miliarde de dolari rămase nevândute!

Diamante valoroase rămase nevândute se adună în întreaga lume pentru că nimeni nu vrea să cumpere bijuterii în mijlocul unei pandemii. Jucătorii din piață sunt blocați cu pietre în valoare de miliarde de dolari deoarece Covid-19 a lăsat foarte puțini oameni interesați să investească în pietre prețioase.

Conform unor informații obținute de Bloomberg, cinci dintre cei mai mari producători de diamante din lume au rămas cu grămezi de stocuri în valoare de aproximativ 3,5 miliarde de dolari!

De Beers, pierderi de sute de milioane în mai

Cu sediul la Londra, De Beers, cel mai mare nume din industrie, a avut o singură licitație în luna mai, la care a vândut pietre prețioase în valoare de aproximativ 35 de milioane de dolari. Firimituri, dacă ținem cont că în 2019 raporta 416 milioane de dolari încasări la o licitație  similară!

Jucătorii din industrie se confruntă cu „o dublă lovitură – una a prețurilor prăbușite și o alta a scăderii accentuate a volumelor de vânzări. Totul se întâmplă la o scară care amintește de criza din 2008-2009”, a declarat pentru Bloomberg Serghei Donskoy, un analist Societe Generale.

Datorită restricțiilor impuse de multe țări, pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, majoritatea magazinelor de bijuterii a trebuit să se închidă, ceea ce înseamnă că o cale esențială în piața vânzărilor de diamante a dispărut.

De asemenea, Bloomberg arată că India geme de meşteşugari care stau acasă și nu muncesc, de teama contractării virusului SARS-CoV-2. Indienii sunt mari experți în pietre prețioase, iar talentul lor în șlefuirea și aprecierea diamantelor este recunoscut pe scară largă. Pe de altă parte, chiar dacă societățile miniere au încercat să reducă producția, stocurile de diamante continuă să crească, pe măsură ce vânzările sunt oprite, iar producția încă merge, deși la un nivel mai mic.

Micii jucători vând diamante cu 25% mai ieftin

În timp ce mai toți producătorii de diamante și-au redus prețurile, compania De Beers, doar un segment dintr-un gigant minier anglo-american, precum și concurentul său rus Alrosa au respins o astfel de abordare. Mai degrabă cele două firme au permis cumpărătorilor să se retragă din contractele anterioare, fără penalități, decât să scadă prețurile. Și, totuși, concurența…

Concurența face orice pentru a supraviețui. De exemplu, producătorii mai mici au spart piața venind cu reduceri substanțiale de până la 25%, cum se întâmplă în marile centre comerciale de diamante, precum Anvers (Belgia). Sau, să privim știrea publicată de Fondul de investiții Proactive, care a anunțat că BlueRock Diamonds, o companie minieră de diamante din Marea Britanie, a vândut pietre prețioase în valoare de 700.000 de dolari la o licitație. Cam cu 15-18% sub prețul pieței practicat înainte de pandemie pentru aceeași cantitate de diamante scoase la vânzare.

author avatar
Nicholas Cezar Redactor
270 afisari
Zenville

Ultimele știri

Programul Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Aeroport în sudul Bucureștiului și dezvoltarea/extinderea rețelei de metrou, printre promisiuni

Senatorul Gabriela Firea, candidatul PSD la Primăria Generală a Bucureștiului și-a prezentat Programul de guvernare locală 2024 – 2028. Candidatul PSD își propune să...

Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)

Cassie Ventura, fosta iubită a lui Sean Diddy, i-a intentat proces artistului și-l acuză, printre altele, de viol. O înregistrare video din 2016 îl...
proger