Birocratia, dezinteresul autoritatilor si anumite interese de grup boicoteaza obiective de importanta majora, asumate in fata Uniunii Europene, care le si finanteaza!
Este cazul Coridorului Paneuropean IV feroviar, una dintre cele mai mari investitii pe care Romania trebuie sa le faca in infrastructura, costurile ridicandu-se la peste 2,2 miliarde euro, din bugetul institutiilor internationale.
Punct si de la capat
Insa pana acum doar 211 kilometri de cale ferata au fost complet modernizati. In schimb, tronsonul Simeria – Vintu de Jos, reabilitat din bani europeni, este blocat din cauza unei companii procesomane, care tine lucrarile pe loc de un an. Astfel, firma austriaca Swietelsky, lider de asociere, dupa ce a pierdut atribuirea contractului, a inceput sa depuna petitii la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor. Apoi, dupa mai multe procese la Curtea de Apel Bucuresti, recent a fost aprobat ultimul raport al procedurii si au fost transmise comunicarile catre ofertantii participanti. Licitatia a fost reluata, numai ca, surpriza! Rezultatul a fost din nou contestat de aceeasi firma, care a oferit un pret cu 27 milioane de euro mai mare decat castigatorii. Intre timp, Ministerul Transporturilor a primit un ultimatum de la Comisia Europeana, care va taia finantarea pentru Coridorul Paneuropean IV, daca mai depasim termenul stabilit.