Cauta

Containerele de contrabanda, deturnate catre Varna si Odessa

De doua saptamani, „mascatii” misuna prin Portul Constanta mai ceva ca pipitele cu foamea in gat prin cluburile de noapte bucurestene. Cica sunt vigilenti nu cumva sa traga vreun transport de contrabanda la dana si ei sa nu-i depisteze cu promptitudine pe marii evazionisti.

Numai ca actiunea lor are acelasi rezultat ca si frectia cu carmol facuta la un picior de lemn. Din Shangai nu se mai trimite niciun vapor catre Romania. Iar cele tocmai plecate au fost deja deturnate catre porturile vecine si inca prietene Varna si Odessa, unde containerele cu marfa naspa de sute de milioane de euro sunt stocate pana ce apele se vor mai linisti pe la noi.

Doua TIR-uri pe zi

Ieri, reporterii de investigatii ai „National” au monitorizat activitatea din porturile Varna si Constanta. La vecinii bulgari nu doar ca erau doar ceva grade in plus, dar macaralele aproape ca se rupeau sub greutatea containerelor descarcate pe banda rulanta din zecile de vapoare imense trase la mal. Iar din cate ne-au relatat cativa hamali din zona, frenezia activitatii portuare a explodat doar cu o saptamana in urma. Se intelege de la sine ca marea majoritate a containerelor deturnate aici poarta inscriptia vizibila de la o posta de „made in China”.

In schimb, la nici 200 de kilometri departare, Portul Constanta pare cuprins de ghearele nemiloase ale falimentului. Ieri, doar doua TIR-uri s-au prezentat la descarcat. In rest, liniste si pace, monotonia fiind sparta doar de sforaiturile agentilor lasati strategic la filaj, la vedere. Si daca ne gandim ca, in urma cu doar doua saptamani, echipele de supraveghere ale procurorilor anticoruptie contorizau, doar intre intervalul orar 18.00–22.00, nu mai putin de 186 de TIR-uri care urmau sa transporte marfa de contrabanda catre zona gri…

Trei sferturi la ucraineni

Insa datele stranse de DNA arata ca aproximativ trei sferturi din transporturile ilegale trimise catre Constanta au fost deja redirectionate catre portul ucrainean Odessa. Unde emisari chinezi, vietnamezi si sirieni au inchiriat deja depozite imense, pe cate trei luni, pentru stocarea marfii ce initial era destinata pietei negre din Romania.

Paralel, a fost stopat orice alt transport din China catre tara noastra, dar toate aceste masuri de prevedere luate de „Triada” nu vor avea rezultatele scontate. Fie si pentru simplul motiv ca, dupa cum reiese din documentele ultrasecrete intrate in posesia noastra, gruparile transfrontaliere care derulau prin portul Constanta afaceri de cel putin 100 miliarde euro pe an erau atent monitorizate de catre structurile informative romanesti inca din anul 2007!!! Iar dezvaluirile care cu siguranta vor zgudui viata politica romaneasca si vor da un nou curs anchetei DNA vor aparea in exclusivitate in numerele urmatoare ale „National”!

Ultimele stiri

  • Mintea ta trăiește în viitor cu 80 ms: ce este intuiția
  • Intervențiile stomatologice cu anestezie generală, mutate în spitalele publice, după moartea fetiței de doi ani la o clinică din București
  • ASF a publicat noile tarife de referință RCA. Cât vor costa polițele anul viitor
  • Schimbări mari la WhatsApp. Aplicaţia de mesagerie îţi va permite să-ţi rezervi numele de utilizator, acelaşi pe care îl foloseşti la Facebook şi Instagram
  • „Lista neagră” a lui Bolojan. MAI, Sănătatea și Educația nu mai scapă de concedieri în 2026
  • Știai că durerile de spate pot fi cauzate de emoții reprimate, nu doar de postură?
  • O româncă răpită a trăit un coșmar în Italia! Doi bărbaţi au obligat-o să se prostitueze, după ce au drogat-o! Cum a scăpat femeia
  • Primăriile din România nu se uită la bani când vine vorba de decorațiunile de Crăciun. Bugete generoase pentru bucuria cetăţenilor
  • Cât costă un kilogram de care de porc înainte de Crăciunul 2025. La micii crescători e mult mai ieftin decât în supermarketuri
  • Horoscop 15 noiembrie. Energiile se mișcă rapid, iar ziua aduce lecții utile și oportunități de progres
  • Exit mobile version