AcasăNewsComunicat de presa

Comunicat de presa

Avand in vedere articolele din presa privind integritatea desfasurarii activitatii S.C. Romprest Energy in Ramnicu Valcea,

Subscrisa S.C. ROMPREST ENERGY S.R.L, persoana juridica romana, cu sediul in Str. Izbiceni, nr. 117 -119, sector 1, Bucuresti, inregistrata la ORC Bucuresti sub nr. J40/329/2012, Cod Fiscal RO 22762032,  emitem urmatorul:

COMUNICAT DE PRESA

In cadrul articolelor din media scrisa si vizuala, facandu-se referire la modalitatea de efectuare necorespunzatoare a activitatii de catre subscrisa S.C. Romprest Energy S.R.L., facem urmatoarele mentiuni:

SC ROMPREST ENERGY SRL (lider al asocierii cu datele de identificare mentionate in antet), este singurul operator autorizat, ce detine exclusivitatea prestarii serviciului de salubritate la nivelul Municipiului Ramnicu Valcea, in baza Contractului de delegare nr.23205/26.06.2015 incheiat cu Municipiul Ramnicu Valcea.

Conform Caietului de sarcini, emis de Primaria Municipiului Ramnicu Valcea, colectarea si transportul deseurilor municipale se face pe trei fluxuri de deseuri separate: deseurile reziduale, biodeseuri si deseuri reciclabile. Deseurile reziduale mixte, cum mai sunt denumite in Caietul de sarcini, ar fi trebuit sa fie transportate la Depozitul ecologic Feteni, biodeseurile la statia de compost Raureni si deseurile reciclabile la o instalatie de sortare propusa de catre Operator – art. 28 din Caietul de sarcini. Pe motiv ca Autorizatia de mediu a depozitului de la Feteni contine o nota in care se precizeaza ca anumite categorii de deseuri, printre care si „deseurile municipale amestecate”, ar trebui sa faca obiectul unei metode fezabile de valorificare, reprezentantii DADP, directie din cadrul Primariei care administreaza depozitul de deseuri, refuza sa primeasca in depozit fractia de deseuri reziduale mixte colectata de pe raza municipiului. In Regulamentul serviciului public de salubrizare a Municipiului Ramnicu Valcea deseurile reziduale mixte sunt definite ca fiind deseuri municipale si asimilate – art.4, pct. 4.12 din regulament. Deci acest flux se identifica cu deseurile municipale amestecate, asa cum le-a identificat si DADP si Agentia de mediu si celelalte institutii implicate. In Caietul de sarcini nu se prevede decat ca vom transporta deseurile la depozitul ecologic de la Feteni si nimic mai mult. Activitatile de sortare si valorificare a deseurilor nu ne-au fost delegate noua, decat pentru deseurile reciclabile, nefiind vorba despre o delegare propriu-zisa, ci despre o sarcina suplimentara. Daca activitatile de sortare si valorificare a deseurilor, care conform legii 101/2006 sunt activitati de sine statatoare in cadrul serviciului de salubrizare si nu ne-au fost delegate noua prin licitatia la care am participat, sau altui operator printr-o alta licitatie, atunci ele au ramas in sarcina Primariei care are competenta exclusiva in domeniu, de a presta activitatile in gestiunea proprie sau de a delega gestiunea lor.

In ciuda tuturor acestor probleme am incercat sa gasim solutii la aceasta problema:

  • am incheiat contract cu statia de sortare Dragasani, insa acesta a fost reziliat in mod nelegal si abuziv dupa o luna de derulare;
  • am incheiat contract de depozitare la depozitul de la Bals, insa, in urma notificarii facute de noi la ANM, s-a constatat ca depozitul nu mai este autorizat, desi municipalitatea Dragasani si Urban S.A. depozitau deseuri in acest depozit;
  • am fost nevoiti sa ne deplasam de la depozitul ecologic Feteni la statia de sortare/tratare deseuri Rom Waste Solution S.R.L. de la Chiajna, judetul Ilfov, distanta fiind de 370 km dus-intors, in momentul de fata nemaifiind primiti;
  • in baza principiul proximitatii, corelat cu principiul autonomiei, prevazute de Legea 211/2011 privind regimul deseurilor, prin care se stabileste ca deseurile trebuie sa fie tratate si eliminate cat mai aproape de sursa de generare, am trimis adrese in vederea acceptarii la depozitare catre CMID Albota (jud. Arges), CMID Cristian (jud. Sibiu), unde am primit raspunsuri nefavorabile si catre Statia de sortare care se afla in administrarea SC URBAN SA, fata de care nu am primit niciun raspuns.
  • inca din prima luna de contract, in vederea unei bune desfasurari a activitatii, desi contractul nu contine o clauza in acest sens, am intreprins demersuri de a solutiona problema sortarii deseurilor, prin incheierea unui contract cu firma New Recycling, care detine utilajele necesare, insa autoritatile locale refuza sa autorizeze orice amplasament pe care incercam sa desfasuram aceasta activitate, gasind tot felul de motive birocratice.
  • am propus solutia de a amplasa utilaje mobile(pe roti) pentru realizarea sortarii, in depozitul de la Feteni, insa ne lovim de aceeasi problema – refuzul de autorizare absolut abuziv si nejustificat.

Deci este mai mult decat evident ca, in ciuda faptului ca nu avem o astfel de obligatie, noi am depus toate diligentele pentru a realiza sortarea deseurilor reziduale, dar aceste eforturi s-au lovit de refuzurile abuzive ale autoritatilor si interventia Garzii de Mediu.

Fata de aspectele mentionate, aducem la cunostinta ca Romprest Energy depune toate diligentele in vederea respectarii obligatiilor contractuale si, din respect pentru cetatenii Municipiului Ramnicu Valcea, a continuat sa gaseasca solutii spre a solutiona situatia prezentata, asigurandu-i de desfasurarea activitatii in cele mai bune conditii.

author avatar
eNational
389 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger