AcasăNewsCompaniile aeriene ajung la mâna statului

Companiile aeriene ajung la mâna statului

În urma impactului devastator al crizei coronavirusului asupra aviației, Lufthansa din Germania se poate aștepta acum la o salvare financiară din partea guvernului.  Nu este singurul exemplu, pandemia a adus practic fluxul aerian global la un blocaj, lăsând operatorii la cheremul finanțării de la stat.

Executivul german şi Lufthansa au ajuns la un acord preliminar pentru un pachet de salvare nouă miliarde de euro, menit să ajute compania aeriană să facă faţă pierderilor. Planul prevede că Germania va prelua o participaţie de 20% în Lufthansa, pe care intenţionează să o vândă până la finalul lui 2023. Guvernul va injecta în Lufthansa 5,7 miliarde de euro iar banca de dezvoltare KfW şi alte bănci vor acorda companiei un împrumut de trei miliarde de euro, pe trei ani. Rivalele cum ar fi Air France-KLM, American Airlines, United Airlines şi Delta Air Lines au cerut ajutor de stat. Și nu numai. Republica Cehă caută mai mult control asupra grupului Smartwings, compania –mamă a Czech Airlines. Ministrul industriei, Karel Havlicek, a declarat că guvernul ar putea chiar să preia grupul complet, potrivit DW. Transportatorul porturghez TAP a solicitat un împtrumult garantat de stat pentru a asigura supraviețuirea companiei. Angajații doresc controlul statului prin finanțare direct, premierul Antonio Costa a sugerata chiar posibilitatea naționalizării. TAP este deja deținut de către stat (50%) și de antreprenorul braziliano-american David Neeleman, 45%. Restul acțiunilor aparțin angajaților. Ajutorul de stat a ajuns și la operatorul norvegian AerCap, linia de credit din partea guvernului a finalizat un proces dureros de restructurare. Aici sunt și alte interse, BOC Aviațion deține o participare vitală de 12,67% din companie, iar BOC este controlată în cele din urmă de Banca de Stat a Chinei. La începutul acestei luni, Singapore Airlines și-a anunțat prima pierdere anuală din istoria sa de 48 de ani, după punerea la pământ a majorității flotei sale din cauza blocajelor cauzate de pandemie.Transportatorul este deja deținut majoritar de Temasek, o companie de investiții guvernamentale. Grupul rus Aeroflot, care include Rossiya și Pobeda, este un alt caz în acest sens. La fel, Austrian Airlines (AUA)şi Guvernul de la Viena au ajuns la un acord privind acordarea unor împrumuturi, garantate de stat în proporţie de 90%, pentru a salva locurile de muncă şi a păstra Viena ca hub de transfer pentru zborurile pe distanţe lungi. COFAG, Agenţia austriacă care administrează fondul de salvare pentru firmele afectate de pandemia de coronavirus, şi un consorţiu bancar condus de grupul Erste vor acorda împrumuturi pe şase ani, în valoare de 300 milioane de euro.Asociația Internațională de Transport Aerian IATA spune că milioane de locuri de muncă din industrie sunt expuse riscurilor, deoarece companiile aeriene vor fi obligate să reducă costurile.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
200 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger