Cauta

COMAC a lansat C919, primul avion comercial „made in China”. Sau ansamblat in China?

China tocmai a prezentat la Shanghai, cu mult fast, cel mai mare avion comercial proiectat si construit in aceasta tara, de la fasaitul proiect  Shanghai Y-10.

Aeronava de 190 de locuri a fost prezentata cu mare pompa la Shanghai

Este vorba despre o aeronava de 190 de locuri gandita – sustin constructorii – special pentru a sparge monopolul detinut in acest domeniu de uriasii Boeing (SUA) si Airbus (Franta). Produs de compania de stat chineza Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), avionul C919 este la mare cautare, fiind solicitat in special de companii aeriene low-cost. Chinezii au anuntat ca au primit 517 comenzi din partea a 21 de clienti. Primele livrari sunt programate pentru sfarsitul anului 2018.  Concurentul direct este Boeing 737, al carui cost unitar variaza intre 78,3 si 108 milioane de dolari, asta insemnand ca C919 va avea un pret mai mic – se vorbeste de aproximativ 68 de milioane de dolari. Insa, expertii considera ca C919 nu va fi o aeronava competitiva. Mai mult, unii contesta ideea de „avon proiectat si construit in China”. Mai degraba „asamblat in China”, sustin specialistii, facand referire in special la motoarele cu care este echipat COMAC 919 (turbopropulsoare LEAP-X, aflate si pe Airbus sau Boeing), dar si la multe alte componente, fabricate in SUA, Franta, Germania si Australia.[youtube]JT_6dwfal24[/youtube]

Ultimele stiri

  • Horoscop 26 iunie 2025 – Te bucuri de viata
  • Alege ce citești
  • „Nu am mai putut suporta”. Fața întunecată a turismului în Grecia
  • Cea mai bună strategie a Ucrainei: raidurile îndrăznețe pe teritoriul Rusiei
  • Gargara reformei profunde se reduce la un singur punct. Vânzarea companiilor de stat
  • Activele rusești nu pot fi confiscate. Eșecul Franței
  • Banii din programul Electric Up pentru firmele românești au ajuns la multinaționale
  • Pariurile riscante ale lui Trump
  • Piața internă auto s-a prăbușit. Scăderi fără precedent ale vânzărilor
  • Consecințele tarifelor americane. Europa, pivotul comerțului global?
  • Exit mobile version