Cauta

Coloşii auto întorc spatele saloanelor

Puternica industrie de automobile germană urmează să fie supusă unei umilinţe în septembrie, cu show-ul din Frankfurt pustiit de marii producători internaţionali.

Din ce în ce mai multe firme aleg să nu mai participe la expoziţiile internaţionale

„Acesta nu mai este un salon auto, ci un spectacol naţional. Industria naţională a maşinilor este greu de manevrat, a suferit scandalul dieselgate, apoi a pierdut startul în trendul electric şi acum riscă să facă o figură palidă, mai ales că expoziţia de la Frankfurt se organizează al doilea an consecutiv cu Parisul”, spune Ferdinand Dudenhöffer, directorul Centrului de cercetare auto (CAR). Lista absenţilor pentru ediţia din 2019 este tot mai  lungă: Renault-Nissan-Mitsubishi, Toyota, General Motors, Fiat-Chrysler (inclusiv Alfa Romeo și Jeep), dar și al doilea producător european, PSA, reprezentat doar de marca germană Opel, în timp ce  francezele  Peugeot, Citroen și DS nu vor fi expuse. Nu mai puţin de 22 de producători au anunţat deja că nu se vor prezenta în Germania. Situaţie similară şi în cazul numelor mari din lux: Aston Martin, Ferrari, Maserati, Bentley(marcă care face parte din grupul german Volkswagen) sau Rolls-Royce, o filială a BMW. Lipsesc de asemenea liderul american al vehiculelor electrice, Tesla, dar și Volvo, Suzuki, Mazda. Sud-coreeni de la Kia au planificat iniţial să vină la Frankfurt, dar “există atât de mulți producători absenți, încât interesul este într-adevăr foarte  mic”. Cazul  Germaniei nu este izolat, saloanele de la Paris, Geneva sau Detroit, renumite în trecut, n-au mai atras constructorii în ultimii cinci ani. Singurele excepții sunt Shanghai și Beijing, unde toţi jucătorii se luptă pentru piaţa chineză, de departe cea mai mare din lume, după 20 de ani de creştere susţinută. În plus, marile companii doresc să fie cât ai vizibile în show-uri de sci-tech, cum ar fi CES din Las Vegas. De ce au devenit constructorii auto atât de selectivi ? Mediul economic din ultimii ani nu îi ajută, noile investiţii în maşinile electrice sunt enorme, cheltuieli cu testele de poluare şi, nu în ultimul rând, pot să arate lumii ultimele noutăţi prin intermediul retransmisiilor pe internet. Un lucru e sigur, saloanele auto pierd teren.

Ultimele stiri

  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Trump susține că intruziunea unor drone în Polonia ar fi putut fi o „eroare” din partea Rusiei: „Dar, indiferent de situație, nu sunt mulțumit de…”
  • Telemedicina în România: de la pionierat la acces echitabil la îngrijire medicală
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 12 septembrie 2025 – Ai suficientă energie și umor bun
  • Alege ce citești
  • De ce brandurile de lux pariază pe rujuri de 160 de dolari și accesorii de 1.400 de dolari
  • Ce alege România: „Blocăm tot” sau „Plătim tot”?
  • Întâlnire secretă la Viena: cele mai bogate țări europene atacă bugetul UE?
  • Dolarul mai are de pierdut
  • Exit mobile version