Cauta

Coloşii auto întorc spatele saloanelor

Puternica industrie de automobile germană urmează să fie supusă unei umilinţe în septembrie, cu show-ul din Frankfurt pustiit de marii producători internaţionali.

Din ce în ce mai multe firme aleg să nu mai participe la expoziţiile internaţionale

„Acesta nu mai este un salon auto, ci un spectacol naţional. Industria naţională a maşinilor este greu de manevrat, a suferit scandalul dieselgate, apoi a pierdut startul în trendul electric şi acum riscă să facă o figură palidă, mai ales că expoziţia de la Frankfurt se organizează al doilea an consecutiv cu Parisul”, spune Ferdinand Dudenhöffer, directorul Centrului de cercetare auto (CAR). Lista absenţilor pentru ediţia din 2019 este tot mai  lungă: Renault-Nissan-Mitsubishi, Toyota, General Motors, Fiat-Chrysler (inclusiv Alfa Romeo și Jeep), dar și al doilea producător european, PSA, reprezentat doar de marca germană Opel, în timp ce  francezele  Peugeot, Citroen și DS nu vor fi expuse. Nu mai puţin de 22 de producători au anunţat deja că nu se vor prezenta în Germania. Situaţie similară şi în cazul numelor mari din lux: Aston Martin, Ferrari, Maserati, Bentley(marcă care face parte din grupul german Volkswagen) sau Rolls-Royce, o filială a BMW. Lipsesc de asemenea liderul american al vehiculelor electrice, Tesla, dar și Volvo, Suzuki, Mazda. Sud-coreeni de la Kia au planificat iniţial să vină la Frankfurt, dar “există atât de mulți producători absenți, încât interesul este într-adevăr foarte  mic”. Cazul  Germaniei nu este izolat, saloanele de la Paris, Geneva sau Detroit, renumite în trecut, n-au mai atras constructorii în ultimii cinci ani. Singurele excepții sunt Shanghai și Beijing, unde toţi jucătorii se luptă pentru piaţa chineză, de departe cea mai mare din lume, după 20 de ani de creştere susţinută. În plus, marile companii doresc să fie cât ai vizibile în show-uri de sci-tech, cum ar fi CES din Las Vegas. De ce au devenit constructorii auto atât de selectivi ? Mediul economic din ultimii ani nu îi ajută, noile investiţii în maşinile electrice sunt enorme, cheltuieli cu testele de poluare şi, nu în ultimul rând, pot să arate lumii ultimele noutăţi prin intermediul retransmisiilor pe internet. Un lucru e sigur, saloanele auto pierd teren.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Frenezia listărilor: Hong Kong depășește Wall Street
  • Software open source: S-CORE, ambiția producătorilor auto europeni
  • Ion Sterian, Transgaz: Astăzi s-a încheiat Subtraversarea fluviului Dunărea, parte a infrastructurii Conductei de transport gaze naturale “Țărmul Mării Negre-Podișor”
  • Marcel Ciolacu: „Austeritatea oarbă NU reduce deficitul – îl adâncește”
  • Comisia Europeană, în extaz. Guvernul taie fix programele de dezvoltare a industriei românești
  • Nu ai bani, poți să mori. Sute de mii de români, lăsați fără asigurare medicală
  • Lovitură pentru speculanți. Se cere reforma totală a pieței de energie
  • Topul încasărilor la „mondialul” cluburilor. Real Madrid – 54,8 milioane de euro!
  • Va amâna UE aplicarea Legii privind inteligența artificială?
  • Exit mobile version