Cauta

Cocktailul care rupe verile

Cu o culoare portocaliu stralucitoare, servit in pahare mari cu picior, Spritz cocktail a devenit cea mai ”instagramabila” bautura a teraselor estivale, rezultatul unei strategii orchestrate savant de grupul italian Campari care a reusit sa faca dintr-o traditie locala un fenomen mondial.

Mai rentabil ca un Mojito si rapid de preparat Spritz pare aperitivul ideal

Reteta: un pahar umplut pe jumatate cu cuburi de gheata, 75 ml Prosecco, 50 ml Aperol sau Campari, apa minerala si o felie de portocala. Traditia acestei bauturi vine din vremea ocupatiei austriece a nord-estului Italiei, in secolul XIX. Cand soldatii nu aveau vin bun, adaugau apa minerala, de unde si romanizatul ”sprit”. Cand a aparut Aperol, in 1919, la Padova, aceasta bautura pe baza de portocale amare, gentiana si rubarba, a inlocuit treptat vinul. Asa s-a nascut stramosul cocktailului Spritz. Un secol mai tarziu, in 2003, cand Aperol era cvasicunoscut peste frontierele de nord-est italiene, grupul milanez Campari a intervenit, fara sa-si imagineze insa potentialul cocktailului Spritz. Bob Kunze-Concewitz, patronul Campari, a explicat ca , pentru coktailul Spritz, Campari a pus in practica un model de dezvoltare foarte precis, aplicat in barurile principalelor orase italiene, formandu-i pe barmani si organizand evenimente de degustare a Spritz-ului. Campari a atacat apoi sectorul marii distributii, a investit in publicitate si apoi a venit ziua in care pe retelele sociale acest cocktail fotogenic a explodat, hashtagul #Spritz numarand peste un milion de publicari pe Instagram. Rezultatul a fost ca Aperol, marca cea mai importanta a grupului Campari (13% din vanzari) a cunoscut o crestere de 19,5% anul trecut, cu rezultate spectaculoase pe piete noi ca Rusia, Brazilia si Mexic si cu rezultate bune in Franta, Spania sau SUA. Odata cu achizitionarea Aperol si internationalizarea cocktailului Spritz, valoarea bursiera a grupului Campari a ”decolat” in 2015. Spritz este si un cocktail rentabil, segment reputat de regula pentru costul ingredientelor. In Italia sau Franta, un Spritz este vandut la acelasi pret cu un Mojito, ale carui ingrediente (rom, menta si lime) sunt mai scumpe de produs. Alt avantaj: se prepara rapid.Potrivit patronului Campari, Spritz inlocuieste doua treimi din berea si o treime din vinurile baute de clientii barurilor, o piata potential imensa.

Ultimele stiri

  • Băsescu, dronele și ospătarul
  • Mesajul Dacianei Sârbu, după ce s-a pozat cu tânărul iubit: „Fericirea nu este întotdeauna logică”
  • Sprijin pentru românii cu venituri mici. Când vor fi încărcate cardurile sociale cu prima tranșă de ajutor pentru cumpărarea de alimente
  • Asia Express, ediția umilinței supreme: concurenți transformați în frizeri de fire albe și cântăreți de karaoke pe fals
  • Descoperire șoc în statul american în care a fost ucis Charlie Kirk: dispozitiv exploziv găsit sub o mașină a unei televiziuni
  • UPDATE. Protest al sindicaliştilor din administraţia publică, în Piața Victoriei: „Guvernul trebuie să înțeleagă că lucrurile nu mai pot continua așa!”
  • UPDATE. Scandal într-un avion cu destinația Otopeni. După aterizare a intervenit poliția
  • Ploaia și aviația
  • Anunț CALIPSO SRL
  • Caricatura Zilei
  • Exit mobile version