Gigantul american a platit 5 miliarde de dolari pentru achizitionarea Costa Coffee, al doilea mare lant de cafenele din lume si cel mai mare din Europa. Miza este concurenta directa cu Starbucks, dar si cu alte branduri de cafea la nivel global.
“Bauturile fierbinti reprezinta unul dintre putinele segmente ale pietei bauturilor unde Coca-Cola nu detine un brand interntional. Costa inseamna intarea noastra pe aceasta piata a cafelei”, a spus directorul general executiv James Quincy. O achizitie care plaseaza compania pe “o puternica piata de desfacere pentru cafea in unele locuri din Europa, in regiunea Asia-Pacific si in Africa, avand posibilitatea de a se extinde si mai departe”. Infiintata in 1971 in Marea Britanie, Costa Coffe este prezenta in 32 de tari, cu aproape 400 de cafenele si mii de magazine.Tot in acest an, Nestle si Starbucks au batut palma pentru un acord international in valoare de 7,2 miliarde de lei, prin care Nestle s-a angajat sa comercializeze, sa vanda si sa distribuie produse Starbucks in afara magazinelor proprii din intreaga lume. Nici Pepsi, principalul concurent al Coca-Cola, nu ramane pe dinafara, compania a anuntat luna aceasta pune la bataie 3,2 miliarde de dolari pentru achizitionarea Soda Stream, producatorul de apa minerala din Israel.