Cupluri de acelaşi sex sărută şi îmbrăţişează sticlele cu băuturi răcoritoare – sunt noile reclame afişate în gările şi staţiile de autobuz din Budapesta, dar această campanie pro-LGTB a stârnit proteste din partea politicienilor ungari, inclusiv a partidului Fidesz, care a cerut boicotarea produselor Coca-Cola.

Campania „Love is Love” prezintă cuplurile gay zâmbind alături de sloganuri precum „Zero zahăr, zero prejudiciu” şi a fost lansată cu câteva zile înainte de festivalul de la Sziget, care urmează să înceapă la Budapesta în această săptămână, cu tema “Revoluţia iubirii”. Oraşul găzduieşte adesea evenimente pro-gay, inclusiv parada anuală Pride, în contextul în care sondajele arată că aproape 60% dintre unguri cred că drepturile egale ar trebui acordate tuturor, indiferent de orientarea sexuală. Însă nu toată lumea e fericită, inclusiv István Boldog, membru al parlamentului şi lider al partidului Fidesz, care a cerut boicotarea produselor Coca-Cola până când anunţurile vor fi îndepărtate: „Până când nu își vor scoate afișele provocatoare din Ungaria, nu le voi consuma produsele! Începem prin boicotarea Coca-Cola. Și în petiția noastră cerem ajutor pentru limitarea unui lobby homosexual care se adresează copiilor, familiilor și societății în ansamblu. ” Petiţia online a obţinut mai mult de jumătate din obiectivul de 50.000 de semnături. Autorităţile ungare recunosc uniunile legale pentru cuplurile de acelaşi sex, dar partidul Fidesz şi liderul său, premierul Viktor Orban, se opun legalizării căsătoriilor cu persoane de acelaşi sex. Coca-Cola se declară “un susţinător de lungă durată al comunităţii LGBT” şi crede că “fiecare are dreptul să iubească persoana pe care o alege” . „Campania care se derulează în prezent în Ungaria reflectă aceste valori”, mai spune compania americană. Mai ales dacă îi propulsează afacerile.