Cauta

Citeste AICI noutatile anului scolar 2011-2012!

Cursurile anului scolar 2011 – 2012 incep in 12 septembrie, evaluarea reala a elevilor va avea loc in primele saptamani, iar o saptamana din aprilie 2012 va fi dedicata educatiei non formale, a anuntat ministrul Educatiei, Daniel Funeriu.
Citeste AICI noutatile anului scolar 2011-2012! - Ziarul National„Noutatea incontestabila pentru anul de invatamant 2011-2012 este aceea ca se schimba consensual si radical structura si mentalitatea constructiei structurii anului scolar. Structura anului scolar a fost aprobata, astfel ca elevii vor veni la cursuri din 12 septembrie”, a declarat, pentru Mediafax, ministrul Educatiei, Daniel Funeriu.

Saptamana „Scoala altfel”

„Avem o mare noutate, respectiv saptamana «Scoala altfel», in saptamana 2 – 6 aprilie, in care se vor desfasura activitati de educatie non formala, sport, olimpiadele scolare. Este un efort din a face scoala mai atractiva. Este un inceput in a face scoala mai atractiva”, a spus Daniel Funeriu.

Anul scolar incepe cu evaluarea fiecarui elev

„Avem o mare problema cu evaluarea. Multi parinti au fost socati sa vada ca au elevi cu media de 8,50 – 9,00, dar la bacalaureat au luat 2 sau 3. De ce? Pentru ca avem de multe ori o problema cu supra evaluarea, de multe ori cu discrepanta dintre scolile dintr-un anumit mediu. Apar notele diferite. Apoi, odata cu schimbarea standardizarii trebuie sa schimbam mentalitatea evaluarii, mentalitatea in care o nota este perceputa ca o ghilotina. O nota nu este o ghilotina care cade, nu este o sentinta, o nota trebuie sa aiba caracterul mai mult de indrumare, caracter proactiv care sa ajute elevul si profesorul in definirea unui parcurs individualizat”, a explicat Funeriu.

Ministrul a spus ca un prim pas in acest sens va fi acela ca va exista un proces in care dascalii vor face evaluarile initiale in functie de care vor trebui sa definesca un parcurs individualizat al fiecarui elev, al fiecarei clase.

„Un profesor va trebui sa predea altfel cand stie ca merge la o clasa care este peste medie. Un profesor va trebui sa se gandeasca de doua ori atunci cand preda derivate si integrale. El va face o serie de exercitii complexe intr-o clasa care are un nivel ridicat sau cu un anumit grup de elevi si va trebui sa predea altfel intr-o clasa in care nivelul este mai scazut. Aici este important ca elevul sa ramana cu o idee despre o derivata, sa inteleaga anumite fenomene, anumite lucruri care sunt utile. Acest tip de predare este un pas inainte”, a declarat ministrul.

Ultimele stiri

  • Bolojan declanșează războiul: 17 companii de stat, sub securea reformei
  • UPDATE Tragerea la sorți a Cupei Mondiale: Putem ajunge cu americanii în grupă
  • Documentele care DEMONTEAZĂ scandalul averii imobiliare a familiei Băluță
  • Tragerea la sorți a Cupei Mondiale provoacă un moment viral: Infantino îl evită pe Kevin Hart, iar Heidi Klum strălucește la 52 de ani
  • Pace în Ucraina? Discuții tensionate în Europa despre posibile concesii teritoriale ale Kievului
  • Criza apei din Prahova. Bolojan anunță că e „foarte posibil” ca din această seară să fie reluată alimentarea locuințelor cu apă. Dar nu sunt garanții că e și potabilă – VIDEO
  • Știai că respirația profundă reduce nivelul de cortizol în doar 2 minute? Iată tehnicile simple de calmare imediată
  • De necrezut: Petrecere de final de an la Ministerul Muncii, cu „taxă” de participare! Angajații, sărbătoriți pe banii lor! Cum arată invitația
  • „Europa va fi de nerecunoscut”. Noua Strategie de Securitate a SUA, publicată de Casa Albă
  • Are doar 10 ani și cântă în cinci limbi: povestea Anelissei Mănescu, „fetița cu voce de aur” din campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Exit mobile version