AcasăNewsCincinalul latrinelor in India

Cincinalul latrinelor in India

Pana si cinematografia indiana vrea sa dezvete poporul sa mai faca asa

Pentru a 150-a aniversare de la nasterea lui Mahatma Gandhi, premierul indian Narendra Modi a trasat o sarcina nationala: pana in octombrie 2019, 111 milioane de latrine trebuie construite pe teritoriul tarii.

Pana si cinematografia indiana vrea sa dezvete poporul sa mai faca asa

Ambitia lui Modi are loc in cadrul proiectului ”Clean India” lansat in 2014 pentru ameliorarea sanatatii, securitatii si conditiilor de viata ale populatiei. Finantat cu frumusica suma de 20 de miliarde de dolari, proiectul este un Eldorado pentru firmele de constructii si de produse menajere. De la lansarea lui, vanzarile de materiale de constructii din beton au crescut cu 81%. Iar cele de bai, wc-uri si de produse sanitare cu 48%, potrivit Euromonitor International. Printre marii castigatori se numara Tata Group, una din cele mai mari companii indiene, si Reckitt Benckiser Group Plc. din Marea Britanie. Pana la ora actuala au fost construite aproape 80 de milioane de toalete in gospodarii  iar guvernul a lansat campanii de publicitate extinse pentru a promova acoperirea  sanitara a intregului teritoriu. Potrivit Bloomberg, piata produselor si serviciilor sanitare se va dubla pana in 2021 pentru a atinge 62 de miliarde de dolari. ” Este cea mai mare si cea mai de succes campanie de schimbare a comportamentului din lume „, a declarat Val Curtis, directorul departamentului de mediu si de sanatate al Scolii de igiena si medicina tropicala din Londra, care a contribuit la proiect.

PIB-ul  si WC-ul pe roti Pana in prezent, India contabiliza jumatate din cele 1,1 miliarde de persoane din intreaga lume care nu dispun de toalete. Evident, cu consecinte dramatice asupra nivelului de sanatate publica, mai ales din cauza propagarii bolilor diareice, ca urmare a contaminarii apei potabile si a alimentelor: in India, in fiecare an 117.000 de copii mor din cauza diareei iar aceasta problema de sanatate publica costa 6,4% din PIB al Indiei. ”Chestiunea sanitara este o nevoie fundamentala care este refuzata majoritatii populatiei indiene”, remarca Rajeec Kher, directorul Sara Plast, o firma ce construieste toalete si toalete portabile. In colaborare cu orasul Pune, un oras din vestul Indiei, compania a transformat autobuzele vechi in toalete mobile destinate femeilor in scopul de le oferi spatii sigure.pentru ca femeile sa ofere spatii sigure.

Staruri Bollywood implicate

Si ce campanie mai eficienta se putea face in India daca nu via cinematografia de la Bollywood. Anul trecut, a fost lansata comedia ”Toilet: Ek Prem Katha” (Toaleta, un love-story) pentru a sustine proiectul guvernamental. La scurt timp, starul de la Bollywood Akshay Kumar a fost numit ambasador al campaniei marcii de produse de curatare a toaletelor Harpic (cumparata de grupul Reckitt Benckiser), care domina piata indiana. Kumar a saltat vanzarile cu 11% pentru a atinge 105, 7 milioane de dolari anul trecut.

author avatar
Tudor Borcea
114 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger