Cauta

Chinezariile omoara ceasurile elvetiene

China este capitala mondiala a contrafacerilor. Peste 30 de milioane de copii chinezesti ale ceasurilor elvetiene sunt vandute anual in intreaga lume. Mai mult decat cele originale, ale caror vanzari sunt de 25 de milioane de unitati pe an, potrivit Federatiei Orologiere elvetiene.

Chinezariile omoara ceasurile elvetiene - Ziarul NationalInsa aceasta copiere nu se limiteaza deloc la ceasuri. In Elvetia, 84% din totalul contrafacerilor importate provin din China si din Hong Kong, potrivit Administratiei federale a vamilor. O industrie a falsurilor in valoare de sute si sute de miliarde de dolari. Un fenomen ce a inceput in 1970, cand numeroase intreprinderi occidentale au inceput sa-si relocheze productiile in Asia apoi in Coreea de Sud. Evident, fabricand diverse bunuri, asiaticii au invatat sa le si copieze. Realizand profituri mari, ceea ce le-a permis sa scoata produse contrafacute, in special ceasuri, din ce in ce mai greu de identificat drept fake-uri. In unele cazuri ele pot semana 90% cu originalul, arata o ancheta Le Temps. Evident, doar pretul difera. O chinezarie de ”buna calitate” valoreaza intre 300 si 3000 de franci elvetieni, pe cand un ceas elevetian de calitate se vinde la preturi intre 4000 si 250.000 de franci. Asiaticii copiaza aproape tot: ceasuri, produse cosmetice, lapte praf, componente auto si chiar medicamente, un sector unde Elvetia este printre liderii mondiali. Federatia Orologiera a mandatat firma Selective Trademark Union (STU) pentru a lupta impotriva contrafacerilor pe teritoriu chinez. O misiune dificila, in ciuda unor rezultate incurajatoare. Pe teritoriul Chinei, ”fabricile” de falsuri sunt pazite ca niste inchisori.In plus, sunt foarte multe. In unele cazuri, s-a intamplat ca tocmai firma mandatata de un producator elvetian ca sa identifice falsuri ce-i poarta numele s-a transformat ea insasi in falsificator. Pentru orologierii elvetieni, chinezariile sunt un mare pericol, chiar daca cei care cumpara produse contrafacute nu sunt si clientii ce achizitioneaza modelele originale. Aceasta industrie se bazeaza pe fidelitatea si pe emotiile consumatorilor la vederea unui Rolex, spre exemplu. Or contrafacerile rup acest raport al clientilor cu marca, atunci cand acestia vad ca din ce in ce mai multi oameni poarta un Rolex fals, nemai vorbind de prejudiciul adus imaginii marcii.

Ultimele stiri

  • Comunicat de presă COMUNA SALCUTA
  • Geopolitica microprocesoarelor, lecție dură pentru Europa
  • Directorul general al TAROM și-a dat demisia
  • Criză în reciclarea plasticului: UE strânge șurubul importurilor ieftine după închiderea fabricilor
  • Concert de Crăciun la Suceava: glasurile copiilor au unit generațiile, într-un eveniment susținut de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României
  • Inteligenţa Artificială, încă o enigmă pentru mulţi români, deşi ţara noastră se află în topul european al conectivităţii la Internet
  • Spargere dată ca-n filme, la Cluj-Napoca: s-a deghizat în livrator de mâncare şi a folosit o “cheie mincinoasă”. A furat 41.000 de euro
  • Programul supermarketurilor de Crăciun 2025. Ce orar vor avea magazinele Kaufland, Lidl, Carrefour, Mega Image, Auchan şi Penny
  • Catedrala Mântuirii Neamului se redeschide pentru credincioşi cu ocazia Sărbătorilor de iarnă. Patriarhia Română a anunţat şi programul
  • Primele imagini de la locul în care s-a prăbuşit avionul care îl transporta pe Șeful Statului Major al Libiei. Oficialul a murit când pleca din Turcia
  • Exit mobile version