AcasăNewsChina revitalizează piața luxului. Consumatorii nu renunță la calitate

China revitalizează piața luxului. Consumatorii nu renunță la calitate

Cumpărătorii chinezi revin la produsele de lux. Directorii brandurilor observă o stabilizare a cererii după luni de scădere

Cumpărătorii chinezi revin la produsele de lux. Directorii brandurilor observă o stabilizare a cererii după luni de scădere.

China era pe cale să devină cea mai mare piață de lux din lume în timpul pandemiei Covid, însă sectorul a înregistrat o încetinire bruscă de atunci, relatează CNBC. Șomajul și declinul prelungit al pieței imobiliare au afectat achizițiile discreționare, în special în rândul cumpărătorilor cu venituri medii.

Totuși, apare o schimbare în modelele de cheltuieli.  Cercetările UBS arată că vânzările Burberry în China au crescut cu 3% în ultimul trimestru, depășind așteptările. Vânzările Richemont au fost „aproape constante”, o îmbunătățire semnificativă față de scăderile anterioare de două cifre

Daniel Baluta

Compania Prada este „prudent optimistă”, a declarat directorul financiar Andrea Bonini, în cadrul conferinței JPMorgan Global Luxury and Brands din Paris. Directorul executiv al Coach, Todd Khan, a anunțat că ”afacerea noastră din China a crescut cu 20%”.

”China continentală a înregistrat rezultate pozitive în al treilea trimestru”, precizează directorul financiar al LVMH, Cecile Cabanis.

Brandurile globale își intensifică marketingul axat pe China – în unele cazuri peste 40% din venituri, potrivit lui Jacob Cooke de la WPIC – în timp ce accelerează ciclurile de producție și adaptează designul folosind date despre clienții locali.

Consumatorii chinezi  nu renunță la calitate și sunt atrași de inovația produselor, spune Stefano Grassi, directorul financiar al EssilorLuxottica.

În contextul în care mărcile își remodelează strategia și analiștii îndeamnă la prudență, redresarea rămâne un proces lent, subliniază Chiara Battistini, șefa departamentului de lux al JPMorgan. O parte din creștere a reflectat repatrierea cheltuielilor în China, mai degrabă decât o accelerare generală.

Grupurile europene de lux au cultivat în mod tradițional cererea vânzându-și produsele ca simboluri de statut în China. Industria luxului are nevoie de o diversificare a ofertei, în contextul în care se confruntă cu tarife vamale americane și presiuni mai mari asupra costurilor.

Potrivit unui raport al Bank of America Securities, „clienții mai tineri” au devenit din ce în ce mai interesați de produse premium. ”Pe măsură ce acești clienți urcă pe scara veniturilor, acumulează mai multe active și transferul intergenerațional de avere continuă,  vor controla o parte mai mare din bogăția globală și puterea de consum, susținând astfel tendința structurală a cererii de lux”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
26 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

spot_img