Cauta

China aruncă firimituri companiilor europene

Strategia „O centură, un drum” ilustreză mega-proiectele Chinei în economia mondială. Deşi se vrea ca acest nou Drum al Mătăsii să consolideze schimburile comerciale între Asia, Rusia şi Europa, tocmai firmele europene se simt ţinute la distanţă.

Bruxelles-ul ar trebui să îşi revizuiască legislaţia în domeniul competiţiei pentru a crea un mediu concurenţial echitabil. Din cauza procedurilor opace de achiziţii şi a dominaţiei exercitate de marile companii chineze de stat, firmele europene primesc doar firimituri, au declarat reprezentanţii European Union Chamber of Commerce in China, un grup de lobby al businessului  din UE. “Dacă UE nu va reuşi să joace un rol activ şi competitiv, există pericolul real să devină o piaţă periferică ataşată la finele Eurasiei. În acest context,  Uniunea Europeană ar trebui să forţeze companiile chineze care participă pe piaţa procedurilor de achiziţii din UE să opereze potrivit aceloraşi restricţii cu cele cu care se confruntă în China companiile din UE. Începând din 2013, când a fost demarată iniţiativa „O centură, un drum”, China a lansat proiecte de construcţii în peste 60 de ţări. Cu toate acestea, până acum companiile europene sunt doar jucători de nişă  în condiţiile în care doar 20 de companii membre ale European Union Chamber of Commerce in China au declarat că au lucrat la proiecte din cadrul strategiei „, a declarat preşedintele camerei de comerţ Joerg Wuttke. Mai mult, companiile europene care au fost implicate în iniţiativa  „O centură, un drum” au reuşit să facă acest lucru în principal prin intermediul partenerilor chinezi de afaceri sau a guvernului şi în mod obişnuit rolul lor a fost acela de a furniza tehnologii şi expertiză de care partea chineză nu dispunea.    De asemenea, marii campioni naţionali chinezi au dobândit o „putere de monopol” în unele ţări, construind infrastructuri digitale care implică pachete complete de software şi hardware bazate pe standardele chineze. Totodată, UE ar trebui să dea prioritate propriei sale  strategii în domeniul infrastructurii , denumită „Connectivity Strategy”, care să devină o alternativă credibilă la  strategia „O centură, un drum”.

Ultimele stiri

  • Nicușor Dan, despre TVA, pachetele de austeritate și relațiile cu partenerii externi
  • Alege ce citesti
  • Nicușor Dan la 100 de zile de mandat: președintele care nu e lider
  • Suceală: traderii de obligațiuni mizează pe veniturile din tarifele lui Trump pentru a reduce datoria SUA
  • Bolojan, primarul Capitalei și viitorul președinte al României!
  • Legiunea străină a Ucrainei a fost sortită eșecului încă de la început
  • Datorie de trilioane. Marea Britanie, în centrul furtunii financiare
  • Alegătorii cred mai mult într-o Europă suverană decât elitele
  • Război și în vestiarul lui PSG! Ucrainianul Zabarnyi sare la gâtul rusului Safonov: „Păcat că rușii nu pot fi șterși de pe fața Pământului!”
  • A murit Giorgio Armani. Celebrul designer italian avea 91 de ani
  • Exit mobile version