Celebra casa de moda franceza a anuntat ca vrea sa ramana independenta, in contextul publicarii rezultatelor financiare excelente pentru 2018.

„Nu este avuta in vedere nicio oferta publica initiala sau vanzare. Investitiile pe termen lung pe care le facem sunt o dovada in acest sens. Chanel trebuie sa ramana independenta pentru a avea libertatea necesara pentru a putea face alegeri care merg contra curentului, precum cea de nu mai utiliza piei de animale exotice sau de a armoniza preturile la nivel mondial”, a spus directorul economic Philippe Blondiaux. in 2018 Chanel si-a dublat investitiile, pana la un miliard de dolari, in special in reteaua de magazine, in proiectele din domeniul digital si in achizitii, precum compania spaniola Colomer. Vanzarile Chanel au crescut cu 13%, pana la 11,12 miliarde dolari, profitul net a crescut cu 16%, pana la 2,17 miliarde dolari, iar dividendele varsate catre familia Wertheimer s-au ridicat la 842,4 milioane dolari. Casa de moda nu renunta sa-si vanda produsele mai ales prin reteaua sa de magazine („Pozitia noastra ramane aceiasi si nu se va schimba. Credem ca contactul fizic in magazine ramane esential”, a spus Blondiaux)si a inregistrat cresteri pe toate pietele sale in frunte cu Asia-Pacific, unde vanzarile s-au majorat cu 19,9%, comparativ cu o crestere de 7,8% in Europa (7,4% SUA-Canada). Piata chineza ramane principala sursa a profiturilor, in pofida disputelor comerciale cu Statele Unite.