Cauta

CFR Marfa se vinde integral sau se lichideaza

Dupa Oltchim, urmatoarea companie care trebuie – conform FMI –  obligatoriu instrainata este CFR Marfa, o alta strategica si importanta „gaura neagra” a economiei romanesti.

CFR Marfa are datorii de 450 de milioane de euro

Directorul general al CFR Marfa, Constantin Zaharia, sustine ca firme din Cehia si Polonia si-au exprimat deja interesul – e drept, neangajant – pentru aceasta firma strategica, ce poate fi interconectata pe calea ferata cu orice tara din Europa, precum si cu Republica Moldova si Rusia. Acest lucru nu este deloc  de neglijat, in conditiile scumpirii an de an a carburantilor, iar CFR Marfa este cel mai important transportator pe calea ferata din Romania si chiar din aceasta regiune europeana. Problema cea mai mare o constituie insa datoriile.

Plusuri mici, minusuri mari

Potrivit strategiei de privatizare, CFR Marfa trebuie licitata integral, nu pe pachete de actiuni, deoarece vanzarea pe bucati nu este o optiune viabila. In prezent, CFR Marfa are un capital de 56 milioane de euro, active de 300 de milioane euro, datorii de 450 milioane de euro si pierderi anuale de 50 de milioane euro.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Rușii ne dau târcoale. Ne apără USR!
  • Putin nu are niciun interes să oprească războiul său împotriva Occidentului
  • De ce bancherii centrali europeni nu reduc ratele dobânzilor până în 2026
  • Societatea progresistă ascunde pericolele imigrației
  • Tarifele și fentanilul întunecă perspectivele summitului Donald Trump-Xi Jinping
  • Arogantul Macron și realista Meloni
  • Italia bubuie după Inter-Juventus 3-4. Chivu criticat de Walter Zenga
  • Trenduri wellness 2025: de la „dopamine menu” la fiber-maxxing – ce e real și ce e doar marketing?
  • ”Superputerea de reglementare”, epitaful Uniunii Europene?
  • Exit mobile version