Cauta

CFR, incapabila sa gestioneze banii pentru infrastructura

Calea ferata din Romania se degradeaza de la an la an, in conditiile in care compania de infrastructura CFR SA a pierdut sume uriase pe care nu a fost in stare sa le cheltuiasca pentru reparatii si modernizari, spune Vasile Seclaman, director al Directiei de Supraveghere Feroviara din cadrul Consiliului Concurentei.

Unic in lume companie de transport feroviar pe alaturi cu sinele

Aceasta se exprima prin viteza de circulatie foarte mica, de circa 44 de kilometri la ora in medie la calatori si nu mai vorbim la nivelul transportului de marfa, unde a scazut in ultima vreme de la 18 kilometri la ora la 15-16 kilometri la ora. In schimb, in tarile dezvoltate se vorbeste deja de viteze de 250 de kilometri pe ora pentru transportul feroviar de calatori, pe cand la noi cea mai mare viteza este de 160 de kilometri la ora, pe tronsonul Bucuresti – Constanta, recent modernizat, a continuat Seclaman.  CFR nu a venit sa ceara redirectionarea sumelor necheltuite, acesti bani s-au tot strans ca profit si au fost la finele anului 2016 de 600 de milioane de lei, cu tot cu impozitul pe profit, iar acesti bani au fost virati in conturile statului roman, in loc sa fie folositi pentru investitii, reparatii, modernizari. (…)  Investitia principala, daca vrem sa dezvoltam transportul feroviar de calatori si de marfa, trebuie sa fie indreptata catre infrastructura, sa existe programe nationale, care sa aduca bani de la bugetul de stat si de la fondurile europene, astfel incat sa putem ajunge cat de cat din urma tarile dezvoltate, a explicat reprezentantul autoritatii de concurenta. Repararea caii ferate ar dura cel putin 15 ani si costa 6 miliarde euro, bani care ar putea fi obtinuti printr-un imprumut de la Banca Europeana de Investitii.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Obiectul căzut peste o casă din Polonia nu era o dronă, ci o rachetă de la un F-16 polonez
  • Toto Dumitrescu, reținut. Fiul lui Ilie Dumitrescu, testat pozitiv la cocaină
  • Spionajul rusesc este legal în Austria
  • Întoarcem armele ca la 23 august ’44?
  • De ce companiile spațiale se luptă cu giganții apărării
  • Piața imobiliară râvnită de elita mondială. Cea mai mare concentrație de bogăție din lume
  • Neymar a moștenit 1 miliard și s-a așezat direct la masa de poker
  • ”NATO islamic”, ideea născută moartă. Ce vor statele din Golf de la președintele SUA
  • FCSB nu lasă loc la nimeni…sub
  • Exit mobile version