AcasăNewsCel mai mare pod maritim din lume

Cel mai mare pod maritim din lume

Infrastructuri ce par SF-uri pentru Romania si drumurile ei

Peste un milion de metri cubi de beton, o lungime de 55 de kilometri si o structura gigantica care a costat aproape 20 de miliarde de dolari: podul care leaga Hong-Kong, Macao si Zhuhai, in Chine continentala, a fost inaugurat ieri de liderul de la Beijing, Xi Jinping.

Infrastructuri ce par SF uri pentru Romania si drumurile ei

Este cel mai lung ansamblu pod maritim-tunel din lume si a inghitit 420.000 de tone de otel (cat 60 de replici ale Turnului Eiffel) si 1,08 metri cubi de beton, fiind construit in sapte ani. A fost conceput sa reziste 120 de ani si sa faca fata la rafale de vant de 340km/h, intr-o regiune frecvent lovita de taifunuri. Structura a fost conceputa sa nu perturbeze traficul maritim intens. Structura principala are 29, 6 km lungime si prezinta trei parti hobanate care ridica tablierul pentru a permite trecerea navelor mari. Apoi, soseaua podului plonjeaza intr-un tunel lung de 6,7 km care leaga doua insule artificiale. Odata trecut acest tunel, drumul urca din nou si ajunge pe insula Lantau si pe uriasa insula artificiala unde este construit aeroportul international din Hong Kong. Pana in prezent, locuitorii din Hong Kong, Macao si Zhuhai foloseau feriboturi de legatura intre cele trei orase. Noul pod va lega Zhuhai de Hong Kong in doar 45 de minute, fata de patru ore. Insa au existat critici, mai ales din partea Hong Kong-ului, ale acestui santier: intarzieri, depasiri de buget, opacitatea din jurul facturii globale si noua accidente de munca mortale din 2011. Plus trei arestari pentru falsificarea testelor de rezistenta a betonului.

Economia lumii va trece musai prin China spune presedintele Xi Jinping

Sectiunea principala a podului, care se afla pe teritoriul chinez, va fi drastic supravegheata cu camere video si alte tehnologii. O problema pentru ingineri a fost si ca in China se conduce pe dreapta, in timp de la Hong Kong (fosta colonie britanica) pe stanga. Bretele speciale au fost construite pe pod pentru a le permite soferilor sa schimbe in prealabil benzile inainte de a ajunge in Hong Kong. O alta critica denuntata de adversarii proiectului este ca podul reprezinta o tentativa a Chinei de a se lega ombilical de fosta colonie britanica care, pe hartie, beneficiaza de o autonomie in virtutea principiului ”o tara, doua sisteme” dupa retrocedarea sa Chinei in 1997

author avatar
Tudor Borcea
229 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger