Titlul revine în acest an producătorului german Porsche, modelul „iconic” 911 a depăşit mărci serioase, precum Ferrari, BMW şi Mercedes şi a adus peste 2 miliarde de euro în conturile companiei din Stuttgart.
Cu un volum de aproape 39.000 de unităţi vândute ( doar 11% din vânzările totale, dar 30% din veniturile constructorului), Porsche 911, aflat la a opta generaţie, a surclasat Ferrari F8 Tributo, BMW X5 sau Mercedez Benz GLE. De pildă F8 Tributo are o marjă de vânzări de 50%, însă contribuie cu doar 17% din câștigurile totale de la Ferrari. GLE reprezintă 24% din ventituri la Mercedes(9% din volumul total), în timp ce X5 înregistrează 16% din căştigurile BMW, cu doar 7% din volum. “Este un calcul foarte simplu, 911(97.000 dolari) este profitabil în propria sa formă, fără opțiuni precum frâne ceramice sau variante turbo, artificii pe care de obicei producătorii le folosesc pentru a susține un preț mai mare, fără costuri suplimentare pentru companie. Dincolo de asta, adăugarea variantei Turbo înseamnă profit pur, dacă s-ar vinde 10.000 de astfel de modele, doar aceste variante ar însemna jumătate de miliard de dolari profit pentru Porsche”, spune Michael Dean, analist la Bloomberg. Vânzările globale de Porsche 911 de anul trecut le-au depășit pe cele de la Bentley, Ferrari, Aston Martin și Lamborghini, toate la un loc. Constructorul german a vândut 256.000 unităţi (o creştere cu 3 procente) şi a anunţat că va investi 6,6 miliarde de euro pentru dezvoltarea modelelor hibride şi full electrice. Analiștii se așteaptă ca marjele de profit pentru 911 să depășească 50% anul viitor, un ajutor şi pentru grupul-mamă Volkswagen care înregistrează pierderi din partea noului lansat Taycan, cel mai puţin rentabil model. (R. Jacotă)