Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat că vânzările au scăzut în octombrie cu 4%, la 16-a lună de declin.
Luna trecută, s-au livrat în China 2,284 milioane de vehicule. În urma reducerii subvenţiilor la achiziţionarea de automobile electrice şi hibride, vânzările pe acest segment au coborât cu 45,6% în octombrie, după un declin de 34,2% în septembrie, a patra lună consecutivă de scădere. CAAM se aşteaptă ca anul acesta livrările de vehicule electrice şi hibride să crească, dar într-un ritm mai lent, la 1,5 milioane, faţă de 1,6 milioane estimate anterior. Lunile cunoscute drept „septembrie de aur şi octombrie de argint” sunt perioadele de vârf ale sezonului pentru vânzări, clienţii revenind în mod tradiţional să facă achiziţii după perioada verii. „Există un decalaj între vânzările de până acum şi nivelul de anul trecut, deci conform tendinţei am putea înregistra la finalul anului o scădere a livrărilor de automobile electrice şi hibride”, spune Chen Shihua, oficial CAAM. În momentul în care China dă semne de scădere a vânzărilor, industria auto mondială ar putea fi deja în recesiune, un fenomen care se înregistrează în Statele Unite şi Marea Britanie din cauza creşterii preţurilor, tensiunilor politice, scăderea apetitului pentru automobilele diesel şi noile servicii de car-sharing. CAAM estima în iulie că piaţa auto a ţării va înregistra anul acesta un declin al vânzărilor de 5%, la 26,68 milioane de vehicule. Anul trecut, livrările au totalizat 22,35 milioane, în scădere cu 5,8% faţă de 2017 – primul declin pe piaţa auto chineză din ultimii 28 de ani.