Cauta

Ce drepturi ai cand faci cumparaturi in strainatate

Daca ai cumparat un produs din strainatate, direct de la comerciant sau prin internet, si nu esti multumit, ai aceleasi drepturi ca si in Romania si te poti adresa Centrelor Europene ale Consumatorilor.

Esti protejat de legislatia UE si atunci cand cumperi online din alt stat membru

Potrivit legislatiei europene,  cand cumperi un produs sau un serviciu dintr-un alt stat membru al UE, faci o achizitie transfrontaliera, indiferent daca mergi in statul respectiv sau folosesti internetul.  Potrivit portalului Consumator European, in calitate de cetatean UE ai o serie de drepturi:

– poti cumpara orice de oriunde, fara discriminare, fara a plati taxe vamale sau TVA suplimentar;

– ai dreptul la informatii corecte, de la cele care apar pe eticheta hainelor (compozitie, utilizare), la modul in care este afisat pretul;

–  nu trebuie sa fii indus in eroare si nici sa fii obligat sa faci o achizitie;

–  ai dreptul la reparare, inlocuire si restituirea banilor, daca produsul este defect;

– orice produs vandut in UE trebuie sa fie sigur;

– poti renunta la achizitia facuta atunci cand cumperi de pe internet;

Informare si asistenta

Daca drepturile tale nu sunt respectate, poti beneficia de informare si asistenta oferita gratuit de Centrele Europene ale Consumatorilor – ECC-Net. Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor functioneaza la nivelul UE si fiecare centru este cofinantat de Comisia Europeana si de guvernele nationale. In fiecare stat membru, precum si in Norvegia si Islanda, exista cate un astfel de centru care te poate sprijini si iti poate oferi consultanta acasa, pentru probleme intampinate in afara tarii.

Sprijin european

Iata ce poate face Centrul European al Consumatorilor:

–  Informare: poti primi sfaturi sau informatii in timpul deplasarii in UE (inchirieri auto, rezervare sejur sau bilet de avion, comanda produse online etc)

– Sprijin: in solutionarea unei plangeri la adresa unui comerciant din  alt stat UE

– Consultanta: daca o solutionare pe cale amiabila nu este posibila, ti se pot oferi sfaturi cu privire la ceea ce poti face in continuare – sa apelezi la mediere, sa folosesti Procedura Europeana privind cererile cu valoare redusa (sub 2.000 de euro) sau sa apelezi la un alt organism.

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version