Se tot vorbește despre progresul tehnologiei și despre meseriile pe care tind să le aleagă sau, dimpotrivă, să le ocolească tinerii aflați la început de drum în sfera muncii.
La fel de mult pare să se vorbească, în ultima perioadă, și în România despre noțiunea de „influenceri”.
Dacă în urmă cu câțiva ani adolescenții din România păreau atrași de ideea de a urma cariere în domenii precum medicină, drept sau chiar în poliție, de ceva vreme lucrurile par să se fi schimbat destul de mult. Sunt destul de mulți cei care mizează pe munca online.
Mai ales că nu sunt puțini cei care ar spera să facă mulți bani, cât mai ușor, eventual din confortul casei, dacă tot există conexiune la internet. Cam asta pare să fie dorința tinerilor din ziua de astăzi. De unde și popularitatea tot mai mare pe care o capătă ideea clipurilor expuse de către creatorii de conținut, în mediul online. Că e vorba despre influenceri de fashion, nutriție sau călătorii.
Un studiu recent arată că cei mai mulți dintre adolescenți vor să devină IT-iști, Youtuberi sau creatori de conținut pe TikTok.
Viețile influencerilor expuse online îi fac pe tineri să se gândească că vor să urmeze o astfel de carieră. La fel și vestea că se fac bani mulți și ușor, notează Antena 3. Totuși, cei care activează în mediul online spun că nu este atât de ușor pe cât pare. Iar „rețeta succesului” nu este descoperită de toți.
„Într-adevăr nu prea vorbim”
Banii pe care îi câștigă influencerii variază în funcție de mai mulți factori, inclusiv numărul de urmăritori.
Deși ar părea că e destul de simplu, e multă muncă în spate. Ines a început să facă clipuri pe internet încă de când era copil, dar abia de câțiva ani a început să câștige și bani.
„Nu vreau să zic să exagerez că vama, ce muncă grea, că noi nu dormim, că noi nu avem timp de nimic. Într-adevăr nu prea vorbim și nu prea avem timp de nimic. Dar mi se pare că avem chiar ocazia și norocul să putem să facem un lucru care ne place și să nu simțim că este neapărat o muncă.”, spune Ines Stana, potrivit sursei citate.
„Cred că cel mai important este să postezi și să fii natural, dar să postezi cât de mult poți”
Aceasta are aproape un milion de urmăritori doar pe TikTok. Aceasta explică, în mare, și cam care ar fi cel mai important aspect de avut în vedere în cazul celor care aleg acest drum. „Cred că cel mai important este să postezi și să fii natural, dar să postezi cât de mult poți, ca și cum ar fi un job. Adică să nu iei că un hai că păstrez și eu un clip o dată la o dată pe lună, o dată pe săptămână, și o să ajung și eu să facă bani din asta”, spune Ines.
Cât despre sumele câștigate din această activitate, e lesne de înțeles că variază.
Influencerii care au între o mie și 10 mii de urmăritori pot câștiga între 10 dolari și 100 de dolari pentru o postare, notează sursa citată. Cu mențiunea că sumele depășesc 50 mii de dolari pentru cei care au cel puțin 500 de mii de următori.
spune Ines Stana?
-vrem pozele cu pisicutza!
(acum)