AcasăNewsCat costa lansarea unui magazin online

Cat costa lansarea unui magazin online

Un magazin online cu „de toate”, poate atrage clienti din diverse categorii sociale

Extinderea extrem de rapida a dispzitivelor mobile de comunicare (smartphone, tablete) a dus la aparitia a numeroase magazine online. Costurile cu acestea sunt notabile, insa exista solutii de reducere cu pana la 50% a cheltuielilor.

Un magazin online cu „de toate”, poate atrage clienti din diverse categorii sociale

Partea nevazuta a magazinului online, adica logistica, depozitarea, software-ul de gestiune a stocului si a site-ului dau cele mai mari batai de cap firmelor nou-intrate in comertul electronic, ajungand sa reprezinte si pana la 30% din costurile totale. Potrivit estimarilor realizate de Frisbo, prima platforma de e-fulfillment de pe piata locala, externalizarea procesului operational poate injumatati costurile operationale si face magazinul functional din momentul zero.  E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor in numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, impachetare si livrare sau chiar gestionare website, bazandu-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare si urmarire a comenzilor.

Prioritati si costuri

Orice debutant intr-un proiect de comert electronic stie ca va avea de investit in constructia si promovarea magazinului sau online si isi va aloca cea mai mare parte a bugetului in aceasta directie. Totusi, costurile cele mai putin evidente, dar de care depinde evolutia eficienta a business-ului sunt cele de operare efectiva a magazinului online. Acestea pot varia pentru un start-up de la minim 10% pana la 30% din cifra de afaceri. Conform reprezentantilor Frisbo, cineva trebuie sa coordoneze aparitia optima a produselor pe site, de la imagini pana la informatiile de produs, sa opereze promotii pe site, newslettere sau cuplaje de produse. Pe langa acestea, partea cu adevarat nevazuta este preluarea efectiva a comenzilor, procesarea lor, facturarea, depozitarea, impachetarea, livrarea, retururile sau reclamatiile. „Toate acestea presupun procese elaborate, spatiu, angajati, sisteme software, iar pe masura ce magazinul online ia amploare, ele vor trebui scalate in consecinta”, a declarat Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Avantajul e-fulfillment

Avantajul utilizarii unui serviciu de e-fulfillment este ca transforma costurile operationale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea marfii, facturarea, impachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului intr-un cost direct, legat de numarul de comenzi realizate si de cantitatea de marfa aflata in stoc.  Astfel, dispar costurile cu chiria, salariile sau achizitionarea unui software specific, iar firma se concentreaza pe site, produse, preturi si promovare. Frisbo isi propune sa inlocuiasca costul operational de minim 10% din cifra de afaceri cu un cost direct de cel mult jumatate din acesta. Pe langa reducerea cu pana la 50% a costurilor operationale, avantajul principal al utilizarii unui serviciu de e-fulfillment este ca lansarea afacerii se produce instantaneu, din momentul in care site-ul este infiintat si marfa devine disponibila.

Tip costPe cont propriuPrin e-fulfillment
Investitia in marfa30.000 euro30.000 euro
Chirie depozitare>200 euro/luna<100 euro/luna
Constructia site-ului1.000-10.000 euro1.000-10.000 euro
Preluarea comenziminimum un salariu fix1 euro/comanda
Impachetare/predareminimum un salariu fix,1 euro/livrare
Livrare curier10 lei/comanda10 lei/comanda
Incasarea banilor2,5%2,5%
Managementul site-ului si a 2.000 de articole1 salariu fix10 centi/articol
Gestiune comenzi  si marfa (software)>15.000 euro35de euro/luna
author avatar
Arpad Dobre
324 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger