31 de milioane de dolari vă spun ceva ? Este publicitatea televizată cumpărată de miliardarul Michael Bloomberg, cea mai mare sumă cheltuită vreodată în alegerile prezidenţiale americane.
Fostul primar al New Yorkului, tot mai vizibil un candidat de nădejde la scrutinul din 2020,a achiziţionat inserturi publicitate în aproximativ 20 de state americane. O mutare în forţă pentru magnatul în vârstă de 77 de ani, unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume, spre indignarea celor 17 democraţi care rivalizează deja să-l înfrunte pe Donald Trump. Precedentul record este deţinut de către Barack Obama, care a cheltuit aproape 25 de milioane de dolari în ultima săptămână a campaniei sale din 2012. Este dezgustătoarea ideea că Michael Bloomberg sau orice alt miliardar crede că poate ocoli procesul politic şi cheltui zeci de milioane de dolari pentru a ne cumpăra alegerile. Dacă nu poţi obţine susţinerea bazei a candidaturii tale nu trebuie să te prezinţi în alegerile prezidenţiale”, a reacţionat senatorul Bernie Sanders – unul dintre candidaţi care, împreună cu Elizabeth Warren, îi atacă în mod repetat pe miliardari. Campania publicităţii televizate a lui Michael Bloomberg începe astăzi şi ar urma să se desfăşoare timp de o săptămână, anunţă The New York Times. Bloomberg, care s-a înregistrat la Comisia Electorală federală, dădea asigurări în urmă cu o săptămână că este ”aproape” de luarea unei decizii definitive, însă nu a prezentat vreo dată în acest sens. Atunci când el a anunţat, în urmă cu două săptămâni, că ar putea candida, Elizabeth Warren i-a reproşat, la rândul său, că vrea ”să cumpere alegerile”.