Vorbim de cumpărături de peste 1,2 miliarde de lei, din care 245 milioane au reprezentat plăţi online iar restul plăţi cu numerar la livrare.
Un weekend fast (15-17 noiembrie), suma a fost mai mare cu 24% în comparaţie cu 2018, marcând un nou record. În sistemul PayU România au fost generate 499.632 de tranzacţii, în creştere cu 33% faţă de anul trecut. Aproximativ 80% din aceste cheltuieli, respectiv 198 de milioane de lei, s-au înregistrat în ziua de vineri, 15 noiembrie, când românii au cheltuit online cât în toate cele trei zile de Black Weekend de anul trecut. Minutul de aur a stabilit un nou record în materie de plăţi online: în intervalul 7:27-7:28 s-au înregistrat 2.140 de plăţi online, aproape dublu faţă de anul trecut.Topul cumpărăturilor online rămâne şi anul acesta dominat de produsele IT&C, urmate de produse din categoria eTail şi servicii. Cea mai mare tranzacţie online a fost de 57.949 lei, coşul de cumpărături conţinând produse IT&C. Pe locul al doilea se află o tranzacţie de peste 47.000 lei, iar pe al treilea, o tranzacţie de 34.511 lei. Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 484 de lei, cu 18% mai mică decât anul trecut, în timp ce valoarea coşului mediu de cumpărături în rate a crescut cu 5% şi a ajuns la 974 de lei. Peste 37% din totalul volumelor au fost achitate cu un card în rate fără dobândă. În platforma PayU România, aproximativ 10% din numărul total de plăţi online realizate de Black Weekend sunt tranzacţii realizate cu un card emis într-o altă ţară, în creştere cu 71%. (R. Jacotă)