AcasăNewsCasa de modă Chanel este de neatins, chiar și pentru giganții luxului...

Casa de modă Chanel este de neatins, chiar și pentru giganții luxului de la LVMH

Chanel valorează aproape 100 de miliarde de euro, prea mult față de cele 50  la care o estimaseră unii analiști, așadar nu este clar cine ar putea fi interesat de o astfel de achiziționare.

Sursa foto Twitter

Speculațiile asupra deținerii casei de modă Chanel s-au intensificat odată cu moartea directorului de creație, Karl Lagerfeld. Chiar și așa, se pare că până și pentru cea mai mare companie din lume producătoare de obiecte de lux, LVMH Moët Hennessy. Louis Vuitton S.A, preluarea Chanel  este prea costisitoare. Managerii LVMH au adăugat că, în condițiile prețului menționat,  le este neclar cine ar putea fi interesat de achiziționarea casei de modă, într-o discuție de zilele trecute cu analiștii participanți la un eveniment din Paris dedicat investitorilor.

Comentariile nu au făcut decât să toarne gaz pe foc asupra viitorului celebrei case de modă, în vreme ce deținătorii acesteia, frații Alain și Gerard Wertheimeier au ajuns amândoi la vârsta pensionarii. Ca urmare, oficialii producătorului de modă au cerut energic să fie încetate zvonurile unei eventuale vânzări a Chanel. Cu toate acestea, subiectul nu a fost epuizat, iar unii analiști au sugerat că dimensiunile vaste ale companiei de modă pot transformă Oferta Publică Inițială într-o cale de scăpare pentru deținători, precizează The Business of Fashion.

„Dacă proprietarii Chanel doresc o strategie pentr a scapă de uriașa posesiune – ceea ce au spus deseori că nu intenționează, atunci cel mai probabil scenariu implică o Oferta Publică Inițială”, a comentat Jelena Sokolova, analist al Morningstar Inc., compania internațională de servicii financiare. Iar evaluarea de 100 de miliarde a Chanel „are sens”, continuă analistul, care a enunțat că prețul este prea mare chiar și pentru ceilalți giganți producători de obiecte de lux, precum companiile franțuzești Kering SA sau Richemont and Hermes International.

În fond, LVMH ar putea să nici nu aibă nevoie de o astfel de achiziție, ținând cont de faptul că își dezvoltă pe cont propriu o „mini-Chanel” cu Christian Dior Couture, casa de modă italiană care aparține marii companii, a susținut Flavio Cereda-Parini, managerul  Jefferies Internațional Ltd.

Casa Chanel a fost fondată de eponima Coco Chanel, faimoasa pariziană creatoare de modă care a revoluționat universul vestimentației feminine, într-un zbuciumat început de secol XX, univers al eleganței „confortabile” pe care l-a dominat aproape șase decenii.

author avatar
Filip-Mihael Bodoc
593 afisari

Nu rata să citești

Ultimele știri