În istoria Școlii Militare de Aviație de la Bobocu Buzău “faptele de arme” ale unora dintre ofițerii ei din specialitatea nenaviganți au intrat în legendele Aviației militare și Civile.
Aceasta pentru ca până înființarea școlii de aviație civilă de la Băneasa intitulată inițial pompos și aiuristic total Academia de Aviație tot ce a însemnat pilot, controlor de trafic civili și militari dar și ofițeri de aviație au fost absolvenți ai celebrei și unicei școli militare.
Istoria școlii este legată de “Tătuca” Pruia Aurel cel care a înființat-o și comandat-o dar și cel care a pus manșa în mâna zecilor de generații de piloți militari și civili dar și de numele cremei aviației militare și civile absolvenți ai acesteia. Printre absolvenții școlii rămas în continuare ca și instructor pentru piloții militari și tatăl fostului prim ministru PSD, Marcel Ciolacu.
De la cer la … pământ!
Dintre absolvenții scolii, conform vechiului proverb românesc ca orice pădure are și uscăturile ei, au existat și cazuri demne scrierile lui Bacalbașa, și alții. Conform unei tradiții zice-se militare, secțiile de piloți și controlori de trafic civili erau conduse pe perioada scolii de către ofițeri nenaviganți.
Aceștia își vărsau permanent oful și alte neîmpliniri pe viitorii civili în diverse feluri și moduri cel puțin nedemne aviației și nu numai.
Precum în Stalky et comp a lui Kipling “civilii” cum erau porecliți în special piloții secției civile, găseau și ei moduri de răspuns care mai de care mai mucalite.
Una dintre copiile mai proaste ale lui Moș Teacă, poreclit Stavarache, era comandantul escadrilei a treia de piloți civili, pe care îi teroriza zilnic din anul întâi până în anul al treilea, anul terminal. Personajul respectiv fusese inclus pe baza unei sfinte pile și a notelor sale maxime la orele de marxism-leninism, ca și navigator la bordul unui avion de bombardament ocazie cu care a confundat Dunărea cu Oltul și avionul a intrat în spațiul aerian al Bulgariei. Astfel ca i s-a terminat rapid și en fanfare cariera de personal aeronavigant militar și tot sfânta pilă la trimis in școala militară să facă instrucție de front cu viitorii piloți civili cărora el urma să le insufle până în rărunchi valorile militare de tipul pasului de defilare, comenzilor de culcat, curățenia latrinelor și alte asemenea lucruri strict și vital necesare oricărui pilot din aviația civilă.
Odată ajuns comandant de escadrila peste bieții elevi piloți de la civilă a putut să se desfășoare pe deplin în deplinătatea inteligenței și educației lui superbe, minunate dar total inexistente vorba lui Caragiale.
Perle precum “O mână criminală a spart ghiuveta cu piciorul” , “Aviația voastră începe cu mine” și altele așișderea lor au intrat în folclorul general al milităriei.
“Ba, dacă ești prost și uiți, ia-ți un carnețel!”
Într-una din zilele fierbinți de dinainte de terminarea școlii celebrul Stavarache ordona adunarea pe platoul școlii a escadrilei și sub un soare torid începe să urle ca aceștia au uitat să strângă nu știu ce hârtie rămasă pe jos.
Într-o încununare a inteligenței sale și vocației orative doar ce se auziră următoarele
“Ba dacă ești prost și uiți, ia-ți un carnețel și scrie în el! Uite eu mi-am luat azi …două!”
Sunt sigur ca Nicușor Dan nu a făcut școala militară de aviație dar carnețelul lui indică cu succes cele scoase din puțul gândirii de acest Mos Teacă al aviației!
Poate ca vreunul din piloții militari ai Spartanului cu care se deplasează de la învestire Nicușor Dan, să îi fi spus povestea carnețelului și să îi fi plăcut într-atât rolul lui Stavarache?