AcasăNewsCapitanul zborului Germanwings: ”Deschide nenorocita aia de usa, pentru Dumnezeu!”

Capitanul zborului Germanwings: ”Deschide nenorocita aia de usa, pentru Dumnezeu!”

Lubitz a preferat sa sacrifice vietile a 149 de oameni, fiind constient ca nu va ajunge niciodata comandant de linie

Noi inregistrari ale dramei din Alpii Francezi arata cum comandantul avionului Airbus A320 tipa si se roaga de copilotul Andreas Lubitz sa deschida usa cockpit-ului, in timp ce pasagerii isi dadeau seama ca mai aveau doar cateva clipe pana sa-si gaseasca moartea.

Lubitz a preferat sa sacrifice vietile a 149 de oameni, fiind constient ca nu va ajunge niciodata comandant de linie

Asa cum se stie, potrivit datelor inregistrarilor sonore recuperate de la locul accidentului, sud-estul Frantei, copilotul a blocat deliberat accesul in cabina precipitand voluntar avionul catre sol. Potrivit Bild am Sonntag, care a prezentat, ieri, inregistrarile, in primele 20 de minute ale zborului au fost convorbiri banale intre pilot, (Patrick S.) si copilotul sau. Comandantul ii explica acestuia ca nu a avut timp sa mearga la toaleta, la plecarea din Barcelona. La ora 10.27, comandantul ii cere lui Lubitz sa pregateasca aterizarea la Dusseldorf. ”Sper”. ”Vom vedea”, spune acesta. Airbus-ul A320 se afla la altitudinea de 11.600 metri. Apoi, Lubitz ii spune pilotului ca poate sa mearga  ”acum” la toaleta. La ora 10.29, aparatul incepuse deja sa coboare. La 10.32 controlorii aerieni francezi incercau in van sa contacteze aeronava. In avion incepe sa sune o alarma si se aud zgomote puternice, ca si cum cineva ar incerca sa intre in cabina. Apoi se aduce vocea pilotului: ”Pentru Dumnezeu, deschide usa!”. Din spate, pasagerii incepusera sa tipe. La 10.35, zgomote metalice se aud pe fondul unor izbituri in usa cabinei: pilotul incerca sa o deschida cu un topor. Avionul se afla la 5.000 de metri altitudine iar comandantul striga ”Deschide nenorocita aia de usa!”. La 10.38 se auzea respiratia linistita a copilotului. La 10.40, avionul ia contact cu un versant pe fondul strigatelor pasagerilor.

Lubitz avea probleme  psihologice si oftalmologice

Andreas Lubitz suferea de probleme de sanatate, relateaza Le Parisien. Probleme oftalmologice si psihologice, pe care le-a ascuns angajatorilor, temandu-se ca situatia sa medicala l-ar fi impiedicat sa devina comandant de bord. Potrivit fostei sale prietene ( o stewardesa Germanwings) , Lubitz avea tulburari psihiatrice, comportament depresiv, si a promis ca, intr-o zi, va comite un act care ”va schimba sistemul”, frustrat ca din cauza acestor probleme nu va putea deveni comandant de bord si pilot de lung-curier. Ancheta a relevat ca Lubitz avea acasa ”numeroase medicamente” destinate ”bolilor pshihice”. In acelasi timp, tanarul suferea de afectiuni oculare, pierzandu-si deja 30% din capacitatile vizuale, un handicap major pentru un pilot. Bild noteaza ca medicii au ascuns afectiunile lui Lubitz angajatorului, invocand posibile sanctiuni in cazul violarii secretului medical. Pe de alta parte, potrivit Bild, fosta prietena a lui Lubitz, acum profesoara de engleza si de matematica la Dusseldorf,  a dezvaluit (in fata elevilor) ca este insarcinata cu fostul copilot, informatie preluata si de Spiegel.

Cinci cazuri de piloti kamikaze

Cazuri precum Andreas Lubitz reprezinta 0,5% din accidentele aeriene mortale, potrivit Agentiei Americane a Aviatiei Civile. Potrivit Aviation Safery Network, opt precedente similare s-au inregistrat in ultimii 25 de ani, din care cinci au fost descoperite. Cel mai recent a fost in 2013, cand un avion Mozambique Airlines s-a prabusit in Namibia. Copilotul a profitat de absenta pilotului (care s-a dus la toaleta) pentru a proceda ca Lubitz.  In 1999 a avut loc un scenariu similar cu un zbor Egyptair, prabusit voluntar in Massachusetts (227 victime). In 1997, un Boeing 737 al companiei singaporeze Silkair s-a prabusit in Sumatra (104 morti), anchetatorii retinand scenariul suicidului copilotului, pe fondul absentei comandantului din cabina. In 1994, comandantul unui zbor Royal Air Maroc a prabusit voluntar aparatul in muntii Atlas, dupa ce a decuplat pilotul automat. In 1982, comandantul unui DC-8 Japan Airlines, care avea antecedente psihologice,  a inversat tractiunea motoarelor provocand crash-ul aparatului in golful Tokyo si moartea a 24 de persoane din 174 de pasageri.

Un Airbus A320 Air Canada a iesit de pe pista: 25 de raniti

Un aparat partinand Air Canada a iesit, ieri, de pe pista Aeroportului Stanfield din Halifax (Noua Scotie) , in timpul arterizarii, provocand ranirea usoara a 25 de pasageri, care au fost spitalizati. Avionul venea din Toronto si avea 137 de persoane la bord. O alerta meteo de zapada fusese prevazuta pentru Halifax, sambata. In momentul accidentului, aerportul suferea de o pana de curent, dar, potrivit purtatorului de cuvant al aeroportului, incidentele nu sunt legate.

author avatar
Tudor Borcea
470 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger