AcasăNewsCapitala muzicii clasice, redusă la tăcere de pandemie

Capitala muzicii clasice, redusă la tăcere de pandemie

S-a oprit o industrie culturală

Anul 2020 ar fi trebuit să fie consacrat  aniversării a 250 de ani de la nașterea lui Ludwig van Beethoven, însă din cauza noului coronavirus sălile de concerte din Viena sunt închise și tăcute iar un întreg sector de activitate este pe marginea prăpastiei.

„De obicei, Opera Naţională din Viena este un furnicar în care lucrează 1.000 de personae. Dar acum, clădirea a rămas tăcută şi acest lucru este, din punct de vedere emoţional, foarte greu de suportat. Opera obţine de obicei încasări zilnice de 131.000 de euro din vânzările de bilete. Este un plămân economic vital, care umple şase sau şapte hoteluri şi restaurantele din jurul acestora după reprezentaţiile muzicale”, spune Dominique Meyer, directorul instituției. “ Viena propune o agendă culturală comparabilă cu aceea a unei metropole de 5 milioane de locuitori, în condiţiile în care populaţia sa este de 1,8 milioane. Această agendă atrage trei sferturi din cei 8 milioane de vizitatori anuali”, a explicat directorul Oficiului local pentru Turism, Norbert Kettner.

De regulă, 10.000 de persoane se grăbesc în fiecare seară spre sălile de concerte arhipline, iar iubitorii muzicii clasice trebuie să aştepte 14 ani înainte de a spera să obţină un abonament la Orchestra Filarmonică din Viena. Însă pentru marile instituţii muzicale vieneze, sezonul 2020 a fost întrerupt brutal în urmă cu o lună, odată cu primele măsuri de izolare la domiciliu implementate pentru a combate pandemia ce a determinat închiderea sălilor de spectacole. Amânarea unor producţii lirice se dovedeşte a fi imposibilă. Aceste spectacole sunt programate cu mulţi ani în avans. Decorurile montate şi costumele deja desenate vor fi inutile.”Când un proiect este anulat, un întreg microsistem se prăbuşeşte. Tehnicieni, proiectanţi de lumini, cântăreţi: toţi şi-au cheltuit şase luni din vieţile lor pentru repetiţii, dar acum au rămas închişi în case fără o centimă, deoarece, în general, plata se face doar în seara premierei”, a declarant regizorul de operă Benjamin Prins. În absenţa sistemelor de asigurări pentru şomaj, guvernul austriac a implementat mecanisme de sprijin. Ele permit fiecărui artist să obţină între 1.000 şi 2.000 de euro pe lună timp de 16 săptămâni. Fără un sistem de asigurări pentru şomaj, guvernul austriac a implementat mecanisme de sprijin care  permit fiecărui artist să obţină între 1.000 şi 2.000 de euro pe lună timp de 16 săptămâni.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
154 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger