AcasăNewsCând va fi gata Autostrada Ploiești-Brașov! Ultimul termen înaintat de CNAIR

Când va fi gata Autostrada Ploiești-Brașov! Ultimul termen înaintat de CNAIR

Noul proiect pentru autostrada Ploiești – Brașov prevede un traseu diferit decât cel stabilit inițial pentru zona stațiunilor Bușteni și Sinaia. În plus, ca noutate, să trecem și viteza cu care se va circula – 140 km/h. Din păcate, Capitala nu va fi legată de Valea Prahovei printr-un drum de mare viteză mai devreme de 2029, potrivit Biz Brașov.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat un nou proiect pentru A3 Ploiești-Brașov, care va trece pe lângă Bușteni și Sinaia. Vestea bună, dacă poate fi numită așa, că autoritățile promit să taie panglia în acest deceniu. Vestea proastă, că vorbim de ultimul an al deceniului – 2029! A, și să nu uităm: planul pentru A3 Ploiești-Brașov va suferi modificări cuprinzătoare, ceea ce înseamnă că și studiul de fezabilitate,  întocmit în 2006,  trebuie actualizat în concordanță.

Se va circula cu maximum 140 km/h pe A3 Ploiești-Brașov

Principalele modificări ale proiectului apar în zona stațiunilor de pe Valea Prahovei, care vor fi ocolite printr-o serie de tuneluri. La Bușteni, unde inițial s-a discutat de o centură ocolitoare, ca la Comarnic, s-a decis, totuși, că ar fi de preferat varianta unui tunel.

„Au fost discuții purtate pe perioada analizei vechiului Studiu de Fezabilitate, chiar și în 2018, când se dorea implementarea acestui proiect cu Banca Mondială. S-au făcut niște analize pe zona de impact asupra mediului. S-a concluzionat că, ținând cont de cerințele directivelor europene pe mediu, ținând cont de potențialul turistic al Bușteniului, având în vedere și faptul că s-au construit și foarte multe imobile pe traseu, cea mai bună soluție este cea prin tunel. Acum, proiectantul care va elabora Studiul de Fezabilitate va veni cu propunerile de alternative”, anunța în luna iulie conducerea CNAIR.

Altfel, viteza maximă cu care se va circula pe A3 Ploiești-Brașov va fi de 140 km/h, acolo unde permite relieful. De asemenea, vor exista și porțiuni cu viteză maximă de 120 km/h.

Conform caietului de sarcini, „viteza de proiectare pentru autostradă va fi de 120 km/h, iar platforma va fi de 26 metri lățime. Pe sectoarele pe care condițiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h”.

Studiul de fezabilitate va dura 30 de luni, cărora li se adaugă 6 luni pentru autorizarea lucrărilor, 6 luni pentru proiectul tehnic de execuție și încă 4 luni pentru licitarea proiectului. Cu totul, vor fi necesari aproape trei ani pentru începerea noului proiect, cred autoritățile. Iar lucrările propriu-zise vor dura și ele, cel puțin în plan teoretic, încă 5 ani.

Lucrările pentru A3 Ploiești-Brașov ar trebui să înceapă în 2024

Totodată, dacă nu vor exista din nou modificări ale proiectului, calendarul realizării autostrăzii Ploiești-Brașov se va întinde pe o perioadă de 107 luni, adică 8 ani și 11 luni. Practic, procedurile premergătoare deschiderii șantierelor vor necesita 46 de luni, adică 3 ani și 10 luni, ceea ce înseamnă că lucrările vor începe cel mai devreme în iulie 2024.

De asemenea, lucrările sunt programate să dureze 61 de luni, adică 5 ani și o lună. Astfel, în cel mai optimist scenariu, circulația pe întreaga autostrada Ploiești – Brașov va fi inaugurată în august 2029, dacă termenii anunțați acum se vor respecta.

Autostrada Ploiești-Brașov va fi împărțită în 5 sectoare: București-Moara Vlăsiei-Ploiești, Ploiești-Comarnic, Comarnic-Predeal, Predeal-Cristian, Cristian-Codlea. În acest moment, singurul lot la care se lucrează este cel de la Râșnov la Cristian, de 5 kilometri lungime. Cum pe Râșnov-Cristian (Brașov) lucrările în execuție sunt în plină desfășurare, CNAIR tocmai a scos la execuție o bucată ce va servi drept centură ocolitoare, iar la nord de Comarnic va fi realizat separat un nod rutier suplimentar.

author avatar
Nicoleta-Mirela Pirvu
496 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger