AcasăNewsCând începe să circule trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni. Anunțul...

Când începe să circule trenul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. Anunțul oficial! (GALERIE FOTO)

trenCând începe să circule trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni. Anunțul oficial! (GALERIE FOTO) / foto: CFR Infrastructura

Trenul între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va circula cu călători din 12 decembrie, anunță CFR Infrastructura. 72 de trenuri vor circula 24 de ore din 24, iar durata unei călătorii va fi de 20-23 de minute.

Lucrările de dublare a liniei CF executate între Mogoșoaia – Balotești și de construcție a noii linii pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București au fost finalizate și recepționate.

Lucrările de modernizare a liniei CF care asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fost finalizate în proporție de 100%, iar primele trenuri de călători vor circula între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.

foto: CFR Infrastructura

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat) și construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).

Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (7,9 km) și construcție linie nouă pentru Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București (2,95 km), Faza I, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar și o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord București și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute.

În această perioadă, între CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare publice, și cei trei operatori de transport feroviar de călători, care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de transport de călători pe această rută, este în desfășurare procesul de alocare a traselor pentru cele 36 de perechi de trenuri care vor circula pe linia CF București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, urmând ca din 12 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, să circule și primele garnituri pe ruta directă Gara de Nord – Aeroport, potrivit comunicatului transmis de CFR.

Care este valoarea contractului

Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri, şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’ Bucureşti” prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

author avatar
Andreea Vlad
815 afisari

1 COMENTARIU

  1. Pai si-atunci,ce-au inaugurat Stan si Bran in urma cu 2 luni ? Cu tot alaiul,cu steaguri si fanfara.Sau era doar circul ambulant dela Cotroceni ? Pacat ca au omis sa inaugureze si pietele inchise,corturile in care ingheata oamenii bonavi,incendiile si mizeria din spitale,mastile gratuite ptr. care au primit bani dela UE dar nu au mai ajuns la cetateni,L.pensiilor si alocatiilor pt. copii,jaful dela bugetul de stat,chiar si palaria de mafiot a „excelentaei sale,Piele lunga.” N-ar fi exclus sa inaugureze si Romania dezvoltata,pe principiul cincinalul in 2 saptamani,saptamana viitoare.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger