AcasăNewsCand a aparut si cum a evoluat conceptul de optimizare SEO?

Cand a aparut si cum a evoluat conceptul de optimizare SEO?

Optimizarea SEO sau optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare precum Google (cel mai mare si cel mai utilizat astfel de „instrument” virtual la nivel atat national, cat si global) presupune procesul de promovare online a brandurilor, prin care acestea sunt „ridicate” in topul paginilor cu rezultate returnate in urma unei cautari specifice efectuate de catre internauti.

Cu alte cuvinte, cu cat brandurile respective vor obtine o pozitie mai inalta in cadrul acestui top (SERPs – paginile cu rezultate returnate, in cazul Google), cu atat mai mult acestea, prin site-urile pe care le detin si care le reprezinta in mediul virtual, fie ca vorbim de magazine online sau pagini de prezentare, vor deveni mai vizibile pentru utilizatorii de Internet.

Acestia din urma joaca totodata si rolul de potentiali clienti / adepti ai unui brand sau ai altuia, iar sansele de a obtine astfel trafic organic si implicit incasari, prin implementarea procesului de optimizare SEO, vor spori direct proportional. Altfel spus, prin obtinerea unui loc fruntas in SERPs, de pilda, Search Engine Optimization urmareste, ca scop final, cresterea ratei de conversie e-commerce (cresterea nivelului de incasari pentru brandul respectiv prin convertirea lead-urilor, a internautilor interesati de o anumita oferta, in cumparatori propriu-zisi).

Procesul de optimizare SEO „vaneaza”, intr-adevar, traficul organic (de calitate), care poate fi interpretat drept trafic obtinut „natural”, fiind neplatit, comparativ cu „adversarul” de tip PPC (Pay Per Click – campanii de promovare constand in anunturi plasate direct in cadrul motoarelor de cautare, prin intermediul serviciilor publicitare precum Google Ads).

Cu toate acestea, chiar daca la inceputurile sale simpliste, procesul de optimizare SEO viza exclusiv aspecte tehnice, de-a lungul timpului acesta a evoluat substantial, iar in prezent implica atat actiuni tehnice on-page (pe site), cat si content marketing on-page si off-page (pe alte pagini web) – pentru a aduce site-ul in cauza printre primele rezultate organice din Google.

Aparitie si evolutie

Inainte de a evolua, insa, trebuie notat ca acest concept si-a facut aparitia incepand cu anii ‘90, odata cu primele website-uri, ca o subcategorie a marketingului online de tip SEM. Conceptul de optimizare SEO a luat nastere, practic, ca urmare a cerintelor de crestere a traficului pe site-urile web, culminand cu aparitia primelor motoare de cautare.

Acestea, indexand suficient de bine continutul disponibil in cadrul site-urilor, au reprezentat un punct de plecare in ceea ce priveste navigarea pe Internet si, totodata, nevoia de servicii SEO in vederea sporirii vizibilitatii brandurilor pe Internet.

Initial, asa-zisa optimizare SEO de la vremea respectiva consta in ceea ce astazi numim keyword stuffing (utilizarea in exces a cuvintelor cheie si a tag-urilor pentru a creste, fortat, pozitiile in cadrul SERPs). Daca in trecut rezultatele erau returnate exclusiv pe baza densitatii expresiilor de cautare, in prezent SEO inseamna mult mai mult decat atat. Spre exemplu, algoritmii de sortare Google prezinta un grad de complexitate foarte ridicat, analizand detalii precum: continutul, semantica cuvintelor utilizate, imaginile, viteza de incarcare s.a.m.d.

In anul 1993, Excite – prima platforma de cautare – a schimbat totalmente modalitatea prin care informatia virtuala era afisata, introducand principiul sortarii rezultatelor pe baza cuvintelor cheie. Pe de alta parte, indexarea paginilor de Internet dupa numarul de backlink-uri aferente, un alt principiu SEO de baza, apartine celor doi studenti de la Universitatea Stanford din California: Larry Page si Sergey Brin. Tot acestia au inregistrat domeniul Google, in 1997.

Un alt nume ce nu trebuie omis, care a contribuit, direct sau indirect, la aparitia si evolutia SEO, este Tim Berners-Lee – prin lansarea primului website din istorie (anul 1991) .

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
195 afisari

1 COMENTARIU

  1. Care este diferența dintre SEO, SEA, SEM, SMO, SMA și SMM?
    Marketing digital / Marketing online:
    Marketingul digital este unul dintre cele mai mari și mai rentabile mijloace digitale disponibile la nivel mondial. este marketingul sau promovarea mărcilor, produselor, serviciilor către consumatori prin utilizarea internetului ca mijloc digital.
    Marketingul digital = Search Engine Marketing + Social Media Marketing + Email Marketing + Referral Marketing + Content Marketing + Design …

    Marketingul motoarelor de căutare (SEM):
    Search Engine Marketing (SEM) este, în esență, știința și arta de a obține trafic orientat (gratuit și plătit) către site-ul dvs. web de la un motor de căutare precum Google, Yahoo, Bing sau alte rețele de motoare de căutare.
    Marketingul pentru motoarele de căutare poate fi definit, de asemenea, ca o formă de marketing pe internet care implică promovarea site-urilor web prin creșterea vizibilității acestora în rețelele de motoare de căutare prin toate activitățile care aduc trafic gratuit și direcționat din rețelele de motoare de căutare (optimizarea motoarelor de căutare) și toate activitățile care aduc trafic direcționat și plătit din rețelele de motoare de căutare (publicitate pentru motoarele de căutare)

    Search Engine Marketing (SEM) = Search Engine Optimization (SEO) + Search Engine Advertising (SEA)

    Optimizarea motoarelor de căutare (SEO):
    Ori de câte ori introduceți o interogare (Cuvânt cheie) în orice motor de căutare și apăsați butonul „căutare”, veți obține o listă de rezultate web numite rezultate de căutare organice (neplătite sau naturale sau gratuite sau algoritmice) care conțin acel termen de interogare. În mod normal, utilizatorii au tendința de a vizita site-urile web care se află în partea superioară.
    Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) = activități care aduc trafic gratuit de la motoarele de căutare

    Publicitate pe motoarele de căutare (Search Engine Advertising – SEA):
    Search Engine Advertising (SEA) înseamnă publicitate prin intermediul motoarelor de căutare. Aveți două opțiuni pentru a face publicitate prin intermediul motoarelor de căutare, în care prima opțiune este să vă plasați anunțul pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERP), iar cealaltă opțiune este să vă plasați anunțul în rețeaua de afișare a motoarelor de căutare.
    Publicitate pe motoarele de căutare (SEA) = Activități care aduc trafic plătit de la motoarele de căutare

    Social Media Marketing (SMM):
    Social Media Marketing (SMM) înseamnă obținerea de trafic direcționat (gratuit și plătit) către site-ul dvs. web de pe Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Google+ sau alte rețele de socializare.
    Este promovarea site-urilor web prin creșterea vizibilității acestora în rețelele de socializare prin toate activitățile care aduc trafic direcționat gratuit din rețelele de socializare (Social Media Optimization) și toate activitățile care aduc trafic direcționat plătit din rețelele de socializare (Social Media Advertising).
    Social Media Marketing (SMM) = Social Media Optimization (SMO) + Social Media Advertising (SMA)

    Social Media Optimization (SMO):
    Social Media Optimization (SMO) constă în obținerea de trafic direcționat gratuit către site-ul dvs. web de pe Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Google+ sau alte rețele de socializare prin diverse activități sociale, cum ar fi blogging-ul, postarea de actualizări de stare pe profilurile de socializare, participarea la grupuri de discuții, social bookmarking, virale, gestionarea reputației online, evaluarea/sondajul utilizatorilor, feedback-ul utilizatorilor, fluxurile RSS, butoanele de partajare, utilizarea site-urilor de partajare video/foto și multe altele.
    Social Media Optimization (SMO) = Activități care aduc trafic gratuit din social media

    Social Media Advertising (SMA):
    Social Media Advertising (SMA) înseamnă publicitate prin intermediul rețelelor sociale. Având anunțuri care apar pe Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube și alte site-uri de social media care promovează orice marcă, produs sau serviciu. Aceste anunțuri sunt servite de platformele de publicitate în social media, unde agenții de publicitate plătesc bani pentru a-și afișa anunțurile pe paginile rețelelor de socializare, care se bazează pe diferite modele de plată.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger