Un nou an, o nouă vară, aceleași metehne la CFR Călători. Bătaie de joc faţă de oamenii care se încumetă să parcurgă distanţele mari cu trenul.
De exemplu, pe ruta Bucureşti – Iaşi, un drum de 6 ore.
Călătorie la 40 de grade Celsius
Temperatura în vagoane ajungea la 40 de grade Celsius. E un adevărat iad în garnitură. Ca să circule aerul, oameni au stat mai bine de 6 ore, cât a durat călătoria, cu toate ușile și geamurile deschise.
Reprezentanții CFR au declarat că astfel de cazuri sunt izolate. Doar 2% din totalul trenurilor au probleme cu climatizarea.
Statul falimentează CFR Călători
În anul 2024, subvenția (compensația) primită de la Guvern pentru compania CFR Călători a fost de 70% din cea de la nivelul anului 2014, atrag atenția sindicaliștii din acest sector.
Și asta în timp ce operatorii privați primesc banii integral de la statul român, plus trasee profitabile și plecări înaintea trenurilor de stat.
Concurența neloială, întreținută și încurajată de statul român, riscă să împingă spre faliment CFR Călători, la fel ca și în cazul CFR Marfă.
Guvernul pregătește transferul călătorilor spre transportul pe calea ferată, prin liniile metropolitane, fără să facă, însă, niciun fel de investiții. În primul rând, este nevoie de mai multe trenuri, care să opereze pe anumite rute scurte.
CFR Călători are 1.150 de locomotive, din care doar 450 în circulație. Pentru restul, care sunt trase pe dreapta, este nevoie de revizii sau de schimbare a unor piese, însă nu există bani în buget pentru așa ceva. La fel se întâmplă și la vagoane, unde doar jumătate sunt scoase pe traseu, din cauza lipsei finanțării pentru revizii și reparații.
Dar de ce sa faca ministerul transporturilor ceva bun pentru calea ferata,?!! Miile de functionari din minister trebuie platiti, nu?!! Da ca sa taie numarul lor la jumatate vor fi si bani pt calea ferata?!! La fel si organizarea din SNCFR care ar trebui regandita!! Cu Tarom-ul nu au facut nimic, la fel si cu SNCFR -ul.
In concluzie, despagubiri de 40 de ori, biletul.