AcasăOldViviane Reding: Gata cu inselatoria in comertul online!

Viviane Reding: Gata cu inselatoria in comertul online!

Viviane Reding afirma ca fiecare consumator din UE isi poate revendica drepturile in orice stat membru

Cei peste 507 milioane de consumatori din Uniunea Europeana, printre care si cei 20 de milioane de romani au, de acum, drepturi egale  pe intregul spatiu UE in ceea ce priveste comertul, in general, si cel online, in mod special.

Viviane Reding afirma ca fiecare consumator din UE isi poate revendica drepturile in orice stat membru

UE vrea sa puna capat practicilor comerciantilor care incalca drepturile consumatorilor din oricare stat membru, fie ca e vorba de comert online sau in magazine clasice. „Europa pune capat inselarii consumatorilor in cadrul tranzactiilor online. Fiecare consumator din Uniunea Europeana isi poate revendica drepturile de care beneficiaza in temeiul Directivei privind drepturile consumatorilor”, a precizat vicepresedintele Comisiei Europene si comisarul UE pentru justitie, Viviane Reding.

Drepturile consumatorilor

1) Eliminarea tarifelor si costurile ascunse . Consumatorii vor fi protejati impotriva „costurilor-capcana” de pe internet (plati pentru servicii asa-zise „gratuite”, cum ar fi horoscoapele sau retetele de bucatarie).

2) O mai mare transparenta a preturilor. Comerciantii trebuie sa afiseze costul total al produsului sau al serviciului si orice tarife suplimentare.

3) Interzicerea optiunilor predefinite online. Serviciile suplimentare (asigurarea de calatorie, inchirierea unui autoturism etc.), oferite prin asa-numitele „optiuni predefinite” vor fi interzise in UE.

4) Dispuneti de 14 zile (fata de cele 7 zile anterior) pentru a va razgandi cu privire la achizitionarea unui produs ori a unui serviciu.

5) Drepturi de rambursare. Comerciantii trebuie sa ramburseze consumatorilor pretul produsului in termen de 14 zile din momentul retragerii din contract.

6) Introducerea unui model unic de formular de retragere din contract .

7) Eliminarea suprataxelor pentru utilizarea cardurilor de credit si a liniilor telefonice de asistenta.

8) Informatii clare privind persoana responsabila de efectuarea platii aferente returnarii produselor.

9) O protectie consolidata a consumatorilor in privinta produselor digitale (descarcare de muzica, filme).

10) Norme comune pentru intreprinderi, care vor facilita schimburile comerciale ale acestora in intreaga Europa.

author avatar
Arpad Dobre
362 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger