AcasăOldSuccesul in afaceri, conditionat de Facebook

Succesul in afaceri, conditionat de Facebook

Informatiile despre diverse campanii comerciale, produse ori angajari ajung mai repede la public prin Facebook

Retelele sociale sunt un vector foarte important pentru oamenii de afaceri, majoritatea firmelor promovandu-si cu succes produsele sau serviciile pe Facebook, unde apar frecvent si campanii de vanzari sau de recrutare de personal.

Informatiile despre diverse campanii comerciale, produse ori angajari ajung mai repede la public prin Facebook

Aproape trei sferturi dintre firmele de pe piata utilizeaza retelele de socializare pentru promovarea companiei si planuiesc sa le utilizeze in continuare. Conform studiului „Social media si mediul de afaceri romanesc 2015”, realizat de Ernst&Young Romania, peste 21% dintre respondenti au afirmat ca utilizarea retelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei lor, in crestere cu doua procente fata de 2014. Platforma „vedeta” si anul acesta in Romania ramane Facebook, accesata de 92% dintre intreprinzatori (93% la nivel global), urmata de LinkedIn, cu 75% (71% la nivel global), si de YouTube, cu 37% (55% la nivel global).

Prezenta pe retelele sociale

Aproximativ 23% dintre oamenii de afaceri chestionati sustin ca folosesc retelele de socializare pentru activitati de promovare, pe care le utilizeaza timp de doi-trei ani, iar 20% dintre respondenti declara ca au ȋnceput utilizarea retelelor sociale recent, ȋn ultimii doi ani. Peste jumatate dintre companii (58%) aloca pana la cinci ore saptamanal pentru comunicarea pe retelele sociale, in timp ce 20% aloca intre sase si zece ore saptamanal – procente asemanatoare cu cele inregistrate in 2014.

Avantaj competitiv

In 2015, 91% dintre respondenti declara ca utilizarea retelelor sociale le ofera un avantaj competitiv fata de companiile care nu folosesc retele sociale. In topul ariilor de utilizare raman marketingul, vanzarea si recrutarea. Cresteri semnificative ofera networking-ul (48% dintre respondenti, +13% fata de 2014) si analiza competitiva (21% dintre respondenti, +6% fata de 2014). Cresterea notorietatii si expunerii in piata raman cele mai importante beneficii ale utilizarii retelelor sociale; 53% dintre repondenti vorbesc despre generarea de oportunitati de vanzare, iar 37% afirma ca utilizarea mediilor sociale le-a produs o crestere efectiva in venituri (+3% fata de 2014). Aproape jumatate dintre respondenti apreciaza fidelizarea clientilor prin folosirea retelelor sociale, iar 64% considera ca generarea de oportunitati de vanzare in cadrul acestor retele este eficienta.

author avatar
Arpad Dobre
153 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger