AcasăOldSecretul economiei germane: Promovarea intensiva a exporturilor IMM in toata lumea

Secretul economiei germane: Promovarea intensiva a exporturilor IMM in toata lumea

Camera de Comert si Industrie a Germaniei are o retea de 80 de camere bilaterale rapandite pe tot globul

Toata lumea invidiaza sau lauda, de la caz la caz, Germania, pentru economia sa si pentru excedentul de zeci de miliarde de euro. In spatele acestui enorm succes se afla o  munca asidua, de mai multe decenii, dusa de Camera de Comert si Industrie a Germaniei.

Camera de Comert si Industrie a Germaniei are o retea de 80 de camere bilaterale rapandite pe tot globul

Multe state europene, unele chiar membre UE, acuza, mai voalat sau chiar direct Germania pentru excedentul sau comercial, care ar fi fost realizat in dauna economiilor celorlalte state din Europa. Lucrurile nu stau chiar asa.

„Masina” germana de facut profit

Wall Street Journal citeaza statistica Bancii Centrale Europene, conform careia excedentul comercial al zonei euro a ajuns la 14 miliarde de euro. Rezultatul nu este tocmai rau, avand in vedere criza care ba, tocmai s-a incheiat, ba, mai are putin si se termina (sau ne termina!). Comparativ cu aceasta suma, excedentul Germaniei a urcat in septembrie cu 18% fata de perioada similara din 2012, ajungand la 20 de miliarde de euro. Analistii Wall Street Journal sustin ca acest rezultat excelent are la baza trei surse: competitivitatea industriei germane, spiritul de economisire si, in special, exporturile IMM-urilor. Acestea sunt sprijinite de Camera de Comert si Industrie a Gemaniei (DIHK) si cele 80 de camere bilaterale raspandite pe intregul glob. Datele oficiale arata ca anual, peste 50.000 de intreprinderi mici si mijlocii, inclusiv intreprinderi familiale, sunt promovate de autoritatile germane la nivel mondial, iar asta nu se intampla de ieri, de azi. Munca reprezentantilor DIHK, dusa timp de mai multe decenii, face ca orice firma exportatoare din Germania sa poata incepe livrarile in cateva zile.

Servicii „la cheie”

Un exemplu il reprezinta succesul unei firme de marime mijlocie, care livra din Germania becuri si corpuri de iluminat in mai multe tari, dar dorea sa faca acest lucru si in Vietnam. Zis si facut. Patronul a luat legatura cu Camera de Comert Germano-Vietnameza si, contra unui tarif modic, a primit toate serviciile de care avea nevoie: studii de piata, identificarea si contactarea distribuitorilor (doi au acceptat colaborarea pe loc), intalniri cu acestia, servicii de traducere si chiar si o masina si un sofer. In doar cateva zile, firma germana a inceput sa exporte becuri in Vietnam, iar castigurile din prima livrare pe noua piata au depasit costul serviciilor asigurate de camera de comert. Spre comparatie, in Romania, firmele germane petrec 200 de ore pe an doar ca sa-si plateasca taxele…

author avatar
Arpad Dobre
130 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger