AcasăOldScandalul Volkswagen afecteaza si exporturile din Romania

Scandalul Volkswagen afecteaza si exporturile din Romania

Producatorii romani de piese auto vor fi afectati de „Dieselgate”

Scandalul iscat de masluirea emisiilor de noxe la motoarele diesel cu care sunt echipate masinile Volkswagen se amplifica pe zi ce trece. Analistii europeni avertizeaza ca problemele producatorului german de autovehicule vor afecta si exporturile de masini, piese si kit-uri auto din Romania, dar si importatorii vor fi nevoiti sa-si reduca activitatea.

Producatorii romani de piese auto vor fi afectati de „Dieselgate”

Problemele Volkswagen tind sa se internationalizeze si sa afecteze tot mai multe state, printre care si Romania, care importa masini, dar si exporta autoturisme, piese si kit-uri auto. Registrul Auto Roman (RAR) a solicitat reprezentantei producatorului german de autovehicule sa trimita urgent lista tipurilor de vehicule ale marcilor care apartin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici. De asemenea, RAR cere si actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe masura ce aceste informatii vor fi comunicate de catre constructorul german sau autoritatea de omologare responsabila. In privinta certificatelor de omologare referitoare la emisiile poluante, RAR a contactat titularii acestor certificate si a demarat o actiune de verificare, referitoare la probabilitatea existentei pe vehiculele fabricate pana acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. Scandalul Volkswagen ii va afecta insa si pe exportatorii si importatorii auto din Romania.

Probleme pentru economia romaneasca

Un studiu elaborat de Erste Group atrage atentia ca, in cazul in care problemele aparute la constructorul german de autovehicule se vor extinde la alti mari producatori de automobile din Germania sau Franta, atunci va fi afectata o parte mai mare din exporturile Romaniei. Analistii Erste sustin ca vor fi afectati inclusiv producatorii de masini si componente auto din tara noastra. Mai mult, masluirea emisiilor de noxe de catre Volkswagen va duce la scaderea importurilor acestei marci auto, dar si a altora (BMW, Audi etc) in Romania. Intr-adevar, si alte marci si modele auto au fost afectate serios de asa-numitul „Dieselgate”.

„Tepe” mari la consumul de carburant

Organizatia nonguvernamentala  europeana Transport & Environment din Europa a efectuat o serie de teste privind consumul de combustibil la noile modele Mercedes, Volkswagen si BMW, iar rezultatele sunt in defavoarea cumparatorilor acestor masini. Concret, daca in urma cu  10-15 ani, diferentele intre testele efectuate in laboratoare specalizate si cele in trafic indicau o diferenta sub 10% a consumului real fata de cel teoretic, acum diferenta ajunge la 40%, ba chiar la 50% in cazul modelelor Mercedes clasa A, C si E. In consecinta, Transport & Environment a recomandat autoritatilor de profil din statele UE sa verifice daca nu cumva masinile sunt echipate si cu dispozitive de masluire a consumului de carburant. In acest caz, constructorii auto ar fi mana in mana cu producatorii de benzina si motorina, ceea ce ar reprezenta un scandal si mai mare decat „Dieselgate”.

author avatar
Arpad Dobre
291 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger