AcasăOldRAR cere de la VW lista modelelor cu emisii masluite

RAR cere de la VW lista modelelor cu emisii masluite

Registrul Auto Roman controleaza periodic emisiile de noxe

Registrul Auto Roman (RAR) a solicitat reprezentantei Volkswagen din Romania sa trimita o lista cu toate modelele auto la care constructorul german a folosit anumite dispozitive sau tehnici prin care au fost manipulate rezultatele emisiilor poluante.

Registrul Auto Roman controleaza periodic emisiile de noxe

Scandalul generat de masluirea emisiilor poluante ale masinilor Volkswagen in SUA este abia la inceput, iar ecourile sale au ajuns pana in Romania. RAR a solicitat reprezentantei producatorului german de autovehicule sa trimita urgent lista tipurilor de vehicule ale marcilor care apartin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici. De asemenea, RAR cere si actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe masura ce aceste informatii vor fi comunicate de catre constructorul german sau autoritatea de omologare responsabila. In privinta certificatelor de omologare referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Roman a contactat titularii acestor certificate si a demarat o actiune de verificare, referitoare la probabilitatea existentei pe vehiculele fabricate pana acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. „Mentionam ca RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel”, au precizat reprezentantii institutiei.

Omologare comunitara

Conform precizarilor conducerii RAR, masinile marca Volkswagen pentru Europa detin omologarea comunitara acordata de autoritatea germana, si nu de catre Registrul Auto Roman. Conform legislatiei europene, raspunderea pentru asigurarea conformitatii productiei revine constructorului si autoritatii care a emis omologarea. „Registrul Auto Roman  va lua masurile necesare in functie de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate si va tine cont de masurile administrative pe care autoritatile germane vor hotari sa le aplice Grupului Volkswagen”, au mentionat reprezentantii RAR.

Verificari in SUA si Europa

Specialistii RAR ne-au informat ca principiul de admitere pe piata pentru vehiculele noi difera fundamental intre UE si SUA. Astfel, in UE se aplica principiul omologarii de tip, acordata de o autoritate independenta, de terta parte, care presupune:

– incercarea tipului de vehicul inainte de punerea pe piata;

– acordarea unui certificat de omologare;

– supravegherea conformitatii productiei.

In SUA se aplica principiul auto-certificarii (self-certification), prin care producatorul efectueaza singur incercarile si declara autoritatii ca respecta cerintele. La randul sau, autoritatea acorda dreptul de vanzare pe baza declaratiei si verifica ulterior indeplinirea cerintelor.

Motoarele diesel, interzise in Elvetia

Autoritatile de profil din Elvetia au anuntat ca au  interzis vanzarea modelelor Volkswagen implicate in scandalul emisiilor poluante. Interdictia are si „victime colaterale”, deoarece afecteaza si alte marci ale grupului, printre care se numara Seat si Skoda. Concret, interdictia vizeaza autovehiculele cu motor diesel care au in echipare softul ce permite reducerea noxelor in timpul testarilor oficiale ale masinilor. Masura nu-i afecteaza pe actualii posesori de astfel de masini, care pot circula fara probleme in Elvetia.

author avatar
Arpad Dobre
536 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger