Programul Rabla 2015 va incepe la mijlocul lunii viitoare, iar autoritatile promit triplarea ecobonusului pentru cei care cumpara masini electrice sau hibrid. Conform satisticii, doua treimi dintre cei care isi caseaza masinile prefera sa-si vanda tichetele.
Programul Rabla pare a fi, mai degraba, o modalitate prin care numerosi romani posesori de masini vechi isi mai carpesc saracia, cedand catre terti tichetul de 6.500 de lei de la stat. Potrivit statisticii oficiale, anul trecut, din cei peste 16.800 de proprietari auto care si-a casat rablele, doar putin peste 5.400 si-au cumparat masini noi, iar aproape 11.400 au cedat tichetul valoric in schimbul unor sume de cel mult jumatate din valoarea oficiala.
Bursa voucherelor
Numerosi posesori de masini vechi si-a anuntat deja intentia de a vinde voucherele Rabla. Ofertele de pe rabla.ro variaza, in functie de tipul si vechimea autoturismului, dar si de regiune, unii multumindu-se cu mai putin de o treime din valoarea de 6.500 de lei a tichetului, altii cerand ceva mai mult de jumatate din suma oferita de stat:
– 1.500 de lei (negociabil), Dacia, functionala, Alba Iulia;
– 1.500 de lei, Dacia 1310, Urziceni;
– 1.800 de lei, masina uzata, Iasi;
– 2.000 de lei, Dacia 1310, an fabricatie 1995, motor cu GPL, Ploiesti;
– 2.500 de lei, Dacia 1310, an fabricatie 1999, Ploiesti;
– 2.500 de lei, Dacia, Ploiesti;
– 3.500 de lei, Dacia 1310, an fabricatie 2002, Oradea;
– 3.500 de lei, Volkswagen Golf, functionala, Bucuresti etc.
Eco-bonusurile nu sunt transmisibile
Conform unui ordin emis de Ministerul Mediului, la prima de casare de 6.500 lei se adauga cate un ecobonus de 1.500 de lei (triplu fata de anul trecut) la achizitionarea unui autovehicul nou, Euro 6 sau cu sistem de propulsie hibrid (electric si motor clasic). Cei care isi caseaza masinile vechi primesc vouchere electronice, pe care le pot tranzactiona, insa eco-bonusul nu este transmisibil.